Ağız bakımına 980 milyon TL harcadık
Türkiye'de ağız bakım ürünlerine 2016’da 980 milyon TL harcadığı, bunun 580 milyon liralık bölümünü diş macunlarının oluşturduğu belirtildi
21 Aralık 2017 , Perşembe 14:22
Türkiye, diş bakımı ve ağız sağlığı konusunda her geçen yıl daha fazla bilinçleniyor. Sektör rakamları da, ağız sağlığı ekonomisinin her geçen yıl büyüdüğünü ortaya koyuyor. Öncü Dental bünyesindeki Medentazone ile Türkiye pazarına giriş yapan Dentiste’nin Pazarlama Müdürü Elizabeth Miricanyan, sektörün son 5 yılda yüzde 35 oranında büyüme kaydettiğini söyledi.
DİŞ MACUNUNA 580 MİLYON TL VERDİK
Türk halkının 2016’da sadece diş macununa 580 milyon TL harcadığını ifade eden Miricanyan, “Türkiye, ağız ve diş sağlığı konusunda çok daha fazla gelişecek bir ülke. Euromonitor’ün 2016 verilerine baktığımızda, diş macunu tüketiminin yanında, ağız bakımımıza geçtiğimiz yıl toplamda 980 milyon TL harcadığımızı görüyoruz. Biz bu rakamın 2017 sonunda 1 milyon TL’yi aşacağını öngörüyoruz. Kullanıcı nezdinde ağız kokusu, diş ve ağız bakımını yaparken dikkat ettiği en önemli unsur” şeklinde konuştu.
Miricanyan, 'Türkiye, ağız ve diş sağlığı konusunda çok daha fazla gelişecek bir ülke' dedi.
HEDEF 300 MİLYON DOLARLIK PASTAYI BÜYÜTMEK
Türk ağız bakım sektörünün 300 milyon dolarlık bir hacme sahip olduğunu ifade eden Dentiste’ Pazarlama Müdürü, “Tayvan menşeli diş macunu ile sektöre giriş yaptık. Bu noktada her geçen yıl büyüyen sektöre yeni bir bakış açısı getirmek istiyoruz. Sektörün ekonomik anlamda büyümesi, her geçen süreçte daha fazla insanın ağız bakımına önem verdiğini ortaya koyuyor” dedi.
Haberin Devamı
BUNLARI DA OKUYUN