İstanbul'daki doludan zarar gören araç sahipleri dikkat!
Tüm Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu (TOBFED) Göçük Eğitim Koordinatörü Aşkın Önver, İstanbul'da dün yaşanan dolu sonrası zarar gören araçlarla ilgili, 'boyasız göçük düzeltme' yöntemi, 'kaporta işlemi', 'kaporta boyama işlemi'yle ilgili önemli bilgiler verdi. Peki, dolu nedeniyle zarar gören araçların sigorta ödeme süreci nasıl işliyor? İşte cevabı...
Tüm Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu (TOBFED) Göçük Eğitim Koordinatörü Aşkın Önver, İstanbul’da dolu nedeniyle çok sayıda aracın zarar gördüğünü belirterek, "Oto sanayilerinde kuyruklar oluştu.
Araç camları ve kaportada oluşan hasarların onarımı için kaliteli hizmet sunan ve bilinen firmaların tercih edilmesi gerekir. Acemi ve kötü malzeme kullanan, merdiven altı diye tabir edebileceğimiz iş yerleri araca daha fazla zarar verecektir." dedi.
Aşkın Önver, , dün İstanbul’da meydana gelen fırtına ve dolu sonrası çok sayıda aracın zarar görmesi üzerine araç sahiplerine uyarılarda bulundu.
Özellikle dolu nedeniyle çok sayıda aracın zarar gördüğünü anımsatan Aşkın Önver, şunları kaydetti:
Zarar nedeniyle oto sanayilerinde kuyruklar oluştu. Araç camları ve kaportada oluşan hasarların onarımı için kaliteli hizmet sunan ve bilinen firmaların tercih edilmesi gerekir. Acemi ve kötü malzeme kullanan, merdiven altı diye tabir edebileceğimiz iş yerleri araca daha fazla zarar verecektir. Vatandaşlarımız, otomobillerini tamire götürürken ucuzluğa değil, kaliteye baksınlar. Aksi takdirde daha büyük masraflarla karşılaşabilirler.
"YENİ YÖNTEMLE DAHA UCUZ VE KISA SÜREDE TAMİR MÜMKÜN"
Aşkın Önver, dolu sonrası araçlarda meydana gelen kaporta hasarlarının, aracın ikinci el değerini düşürmeyen "boyasız göçük düzeltme yöntemi" ile kolaylıkla onarılabileceğini ifade etti.
Özellikle kaportada oluşan hasarların, bu yöntemle daha hızlı ve ucuz tamir edilebildiğini dile getiren Önver, şöyle devam etti:
Parça değişimi ve boya işlemi yapılmadan gerçekleştirilen göçük düzeltme işlemiyle aracın ikinci el değeri de düşmüyor. PDR dediğimiz bu sistem iki şekilde uygulanıyor. Bunlardan birincisi göçük bulunan bölgeye farklı boy ve şekillerdeki çubuk aparatlarla arkadan ulaşıp dışarı doğru bastırılarak yapılan işlemler. İkincisi ise arkasına ulaşılamayan göçük bölgelerin boyaya zarar
vermeyen yapışkanlı ekipmanlarla çekilerek düzeltilmesi işlemleridir."
Aşkın Önver, pek çok firmanın artık bu sistemi tercih etmeye başladığını anlatarak, "Klasik süreçte aracın hasar tespiti, sigorta ihbarı, eksper incelemesi, sigorta dosya açılması, sigorta onayı, servisteki yoğunluğa göre aracın onarım programına alınışı, kaporta işlemi ve boya işlemi minimum 20 gün gibi bir sürece denk geliyor. Sonrasında sigortadan ödenme süreci başlıyor. O da
25 ila 45 gün arasında değişiyor. Oysa bu sistemle aynı gün içerisinde hasarları düzeltmek mümkün." şeklinde konuştu.
- Esenyurt DEM Parti ilçe başkanlarına gözaltı kararı
- Araç sahipleri için son tarih 31 Aralık! 8 milyon araç için geri sayım başladı: Bu sistemi taktırmayan ceza alabilir
- 'Aşırı meteorolojik hadiseler peş peşe gelecek' Prof. Dr. Orhan Şen'den sıcaklık uyarısı
- Teğmenlerin kılıçlı yemini... MSB kaynakları: TSK'nın Atatürk'le ilgili hiçbir sorunu olamaz
- 'İmzam geçersiz olur' Alkollü sürücünün sözleri dikkat çekti