Magazin2 Nisan 2018 pazartesi reyting sonuçları açıklandı

2 Nisan 2018 pazartesi reyting sonuçları açıklandı

Paylaş
2 Nisan 2018 pazartesi reyting sonuçları açıklandı

Türkiye adeta nefesini tuttu reyting sonuçlarının açıklanmasını bekledi. 2 Nisan 2018 pazartesi reyting sıralaması açıklandı! Çukur ve Söz dizileri ile Survivor arasında büyük bir çekişme yaşandı. Çukur dizisi Total'de, AB ve ABC puan türlerinde zirvede yer aldı. İşte 2 Nisan 2018 reyting sonuçları

Türkiye 2 Nisan 2018 pazartesi reyting sonuçlarına kilitlendi. Her hafta başı olduğu gibi yine bu hafta başı da pazartesi gecesi reytinglerde kıran kırana bir rekabet söz konusuydu. İzleyiciler Çukur mu yoksa Söz dizisinin mi ya da Survivor'ın mı birinci olduğunu merak etti. Üstelik Yasak Elma, Siyah Beyaz Aşk ve Fatih Portakal ile Fox Ana Haber de potadaydı.Türk dizilerinin ve programlarının devam etmesinde bir kriter olan reytingler yapımcıların yaşamında mühim yer teşkil ediyor. 2 Nisan reyting sonuçları bu açıdan oldukça önem taşıyordu. Çukur dizisi Total, AB ve ABC1'de birinci oldu. İşte sizlere 2 Nisan 2018 reyting sonuçları

2 NİSAN 2018 TOTAL ÇUKUR DİZİSİ BİRİNCİ


2 Nisan 2018 pazartesi reyting sonuçları açıklandı

2 NİSAN 2018 AB ÇUKUR DİZİSİ BİRİNCİ


2 Nisan 2018 pazartesi reyting sonuçları açıklandı



2 NİSAN 2018 ABC1 ÇUKUR DİZİSİ BİRİNCİ


2 Nisan 2018 pazartesi reyting sonuçları açıklandı

REYTİNG NEDİR


Reyting bir programın izleyici oranını ifade etmektedir. Reklam verenler için ölçülmektedir. Reyting ölçümünün toplumsal bir misyonu yoktur. Amaç hangi zamanda, hangi programı, kimlerin seyrettiğini tespit edip hedef kitleye ulaşmaktır. Televizyonların daha kuruluşlarında belirli bir görüş ve amaçları, ona bağlı olarak da hedef izleyici kitleleri vardır ve pek değişmez. Bu açıdan bakıldığında reyting, televizyoncuların bir meselesi değilmiş gibi görünüyorsa da sonunda televizyon kanalları da birer ticarethanedir. Ayakta durabilmeleri için gelire ihtiyaçları vardır, bu gelirin ana kaynağı da reklamdır.

REYTİNG NASIL ÖLÇÜLÜR


Reytingin ölçülme aşamaları: Ölçümün yapılacağı bölgede yaşayan insanların demografik özellikleri ve sosyo-ekonomik statüleri hakkında ayrıntılı bilgi toplanır. Ardından söz konusu bölgenin yapısını temsil etme yeteneğine sahip ailelerden oluşan bir izleyici paneli oluşturulur. reyting ölçümü yapılması için seçilecek ailelerin bulunduğu şehirlerin 5 yaşın üzerinde olup kentli nüfusa sahip olması gözetilir. (yaklaşık 41 milyon kişilik bir nüfusa karşılık gelir).şu anda yapılan reyting ölçümleri 2201 evde, 2801 rating aleti takılarak yapılmaktadır. ( o evdeki tüm televizyonlara bu aletten takılır) peoplemeter adı verilen bu reyting aletinin özel bir kumandası vardır. bu kumandayla o anda televizyon seyretmekte olan kişi sayısı ve bunların kim olduğu da gözlemlenebilir. (evdeki her aile bireyine bir numara tahsis edilmiştir. örneğin 1 numaralı düğme babanın, 2 numaralı düğme annenin, 3 ve 4 numaralı düğme çocukların gibi. aile bireyleri, televizyon izlemeye başladıkları anda ve izlemeyi bıraktıkları anda kumanda cihazında kendilerine ait düğmeye basarlar. ayrıca 9 dakikada bir “aynı kişiler mi?” sorusu görülür. böylece aile bireyleri izlemeyi bitirme ve başlama anlarında kişisel düğmelerine basmaları konusunda uyarılmış olurlar)

Haberin Devamı