‘1924 Gönen franchise’ın lider projesi olacak’
1924 Gönen, kahve ve çay alanında kendi işletmeleriyle başladığı yolculuğunu franchise modeliyle genişletme kararı aldı. Şirket, Gıda Çarşısı’ndaki standart ve Kemeraltı’ndaki Plus işletmeleriyle başa-rıyı hedeflerken, Çeşme, Bodrum ve İstanbul’un çeşitli bölgelerinde yeni şubeler açmayı planlıyor. Gönen Ailesi’nin 5. nesil temsilcileri Emre Gönen, Eda Gönen ve Nafiz Gönen ile 1924 Gönen marka-sını konuştuk
-Markanız iki mağaza+ kafe konseptiyle yola çıktı. Hedefleriniz nelerdir?
Şirket merkezimizi 1100 metrekare alanda faaliyete geçirdik. Burada şirket ve bayi personeline eğitim veriyoruz. Odun ateşinde kahve kavrumunu büyük makinede aynı özenle yapıyor, kalite standardımızı koruyoruz. ABD New Jersey, Gıda Çarşısı ve Kemeraltı mağazalarında ihtiyaç ve müşteri beklentilerini ölçme şansı bulduk. Günün ihtiyaçlarına, ülke gerçeklerine yönelik örnek mağaza ve kafe oldu. Saha satış ekibimizden pazardaki değişim ve beklentileri alarak, mağaza konseptlerimize ilaveler yaptık. Ayrıca mağazaların yanında 1924gonen.shop e-ticaret sitemizle satış yapıyoruz, shop kurumsal ile 1924 Gönen lezzetini talep edenlere hizmet veriyoruz. Özel iskontolarla, ofis, kafe, pastane, restoran gibi işletmelerin ihtiyaçlarına cevap veriyoruz. Müşteri beklentisi pazarda olmanız gereken yeri gösterir. Müşteri bütün kuralları koyan ana oyuncu. Beklentilere uyarsanız, başarılı olur, uymazsanız olamazsınız. İşin patronu müşteri. 5 yılda sektörde müşteri eğilimleri değişti. Yeni marka, sistem ve mekanlar müşteri beklentilerine yetişmeye çalışıyor.
-Konsept hakkında bilgi verir misiniz?
Türkiye’de son dönem en büyük problem gider kontrolü. Genel giderler hızlı artıyor. Mağazalarımızda iki ayrı kar merkezi yarattık. Perakende ürün satışı ve kafe hizmetini birlikte sunuyoruz. Kafede içtiği kahve ve çayları, aynı anda satın alma imkânı buluyor. Bu iki kar merkezi zor zamanlar için anahtar. İki mağazamızda kafe ile mağaza cirosu yüzde 50-50. Her 1924 Gönen işletmesi bu konseptte olacak. İki faaliyet birbirini destekliyor. Çok az işletmede içtiğiniz ürünü satın alabilirsiniz. Bizde içtikten sonra satın alabilir, satın alma sırasında kafe hizmetinden faydalanabilirsiniz. Satın alacağınız ürün size özel öğütülür, hazırlanır. Bu konsept bugün ve geleceğin Türkiye’sinde çok değerli olacak.
ÇEŞME, BODRUM VE İSTANBUL’A 4 YENİ 1924 GÖNEN
-Bu modeli yaymak için nasıl bir sistem planlıyorsunuz?
Emre ve Eda Gönen’in İlk hedefi markayı Çeşme ve Bodrum’da tüketiciyle buluşturmak. İstanbul’un ilk iki mağazasını Avrupa ve Anadolu yakalarında açmak. Bu dört işletmeyi kendimiz açacağız. Hizmet kalitemizi ve markamızı, ‘eski usul yeni nesil’ mottomuzla daha geniş gruplara gösterip Türkiye’ye buradan yayılsın istiyoruz.
TEK BÜTÇE İLE İKİ YATIRIM FIRSATI
-Nasıl yayılacaksınız?
Franchise sistemini kullanacağız. Duyurulara başladık. Türkiye ekonomik anlamda geçiş döneminde. Mevduat faizleri çok yüksek. Yatırım yapmak isteyenler, hedeflerini erteledi. Franchise anlaşmaları için yaptığımız görüşmeler bu nedenle hemen sonuçlanmıyor. Ekonomik yapı ve kırılganlıklar var. Bunun yanında yatırımcı olmak isteyen kesim de var. Kırılgan ortamda yakaladığımız ivmeyi franchise adayı ile buluşturmak adına, onları bizimle olmaya ikna edecek özel fırsat ve sebeplerimiz var. Rakiplerimizin sadece kafe hizmetini karşılayacak yatırımını, biz kafenin yanında ürün satışını yapabilecekleri bir satış konsept ile birlikte sunuyoruz. 1924 Gönen’in en önemli farkı bu. Tek bütçe ile iki ayrı yatırım fırsatı sunuyoruz. %50 peşin, %50 taksitlendirme imkanımız var. Bu yatırımcı için iyi bir fırsat. İzmir ve Ege’ye özel şartlar sunuyoruz. Başlarken ilk 10 mağaza için demiştik. Bu hedefte önemli yol aldık.
-Franchise görüşmelerini kendiniz mi yapıyorsunuz?
Mevcut görüşmelerin sonunda, uluslararası danışmanlık firması ile franchise işini daha kurumsal sürdürmeyi planlıyoruz. Karşılıklı hak ve menfaatlerin doğru korunduğu sistem kuruyoruz. Sözleşme şartlarını birlikte belirleyeceğiz. Evrensel doğrular neyse, sürdürülebilir hedefler için ne gerekiyorsa, kendimizi oraya doğru konumlandıracağız. Uzun sürecek birliktelikler için sözleşmeler yapacağız. Bu işe para yatıran herkes bizim için çok kutsal. Yola yeni çıkan bir aile olarak birlikteliklerin uzun soluklu olması en önemli önceliğimiz. Ne yapılması gerekiyorsa, oyunun kuralları neyse ona göre değişmek istiyoruz. Deneyimli danışman ekiple kısa sürede değerli bilgilere sahip olacağız. Görüşmeler sürüyor.
-Mevcut görüşmeler dediniz. Bu süreç nasıl işliyor peki?
Verilen franchise sürdürülebilir olmalı. Geçmişte yaşadığımız perakende tecrübe ile söyleyebiliriz ki, bayilik sözleşmeleri imzalayan için tek taraflı gibi görünüyor ama ana marka, daha büyük sorumluluğa sahip. Franchise verenin eksikliği varsa bayinin yapabileceği bir şey yok. Franchiselarımızı ömür boyu sürecek şekilde seçmek istiyoruz. Kendi birikim ve bilgimizle en ciddi dokunabileceğimiz yer olarak İzmir ve Ege’yi görüyoruz. Ege’de finale yaklaştığımız 3 ciddi görüşmemiz var. İlk kurumsal sözleşmeyi İzmir’ de yapıp, bölge dışına çıkmak istiyoruz. Hayata geçireceğimiz pazarlama stratejisi ile franchise lokasyonlarımıza tanıtım ve ciro artışı desteği sağlayacağız. Bu konuda aldığı eğitim ve özel ilgisi sebebi ile Eda Gönen ve profesyonel ekibimiz bugünden yarınların yeni bakış açılarını yakalamaya başladılar.
FRANCHİSE FIRSATLARI
-Franchise fırsatı olarak neler sunuyorsunuz?
Makine ve mobilya parkımızla yatırımcının mekanla ilgili inşaat çalışması yoksa 30-45 günde dükkân açabiliyoruz. Altyapıyı doğru kurguladık. Diğer markalar için kolay yapılanma değil. Eğitimle kurulum paralel yürüyor. İşletme sahibi ve personelin ürün ve uygulama eğitiminin bir bölümünü merkezimizde ve mağazalarımızda veriyoruz. İşletme açılışa hazır hale gelince uygulama eğitimi işletmede veriliyor. Yerinde eğitim, pratik ve işe alışma için önemli, işletmeci eğitimi önemli. İşletmecinin en az bizim kadar ürün ve hizmeti bilmesi lazım. Her personel ürün içeriğini, kalitesini dört dörtlük bilmeli. Müşterinin beklentisini bilip, doğru ürünü vererek başlayan ilişki kopmaz. Tüm ürün reçetelerimizi aldığı eğitim ve Amerika New Jersey’de edindiği tecrübe ile Emre Gönen hazırladı. Reçeteler eksiksiz uygulanınca 1924 Gönen’in her noktasında aynı kalitede kahve ve çay hazırlanıyor demektir. İşletme sahibi bu bilgilere sahipse, personel değişikliğinde yeni personele eğitim verebilir. Sektördeki en büyük sorun olan personel yönetimini böyle aşacağız. Eksik sermaye tamamlanır ama tezgahtaki eksiği sonradan tamamlamak çok zor. Bir memnuniyetsiz müşteri 20 müşteri kaybettirebilir ama 20 memnun müşteri ancak bir müşteri getirebiliyor. Siz markanızı, işinizi nasıl konumlandırırsanız müşteri öyle görür.
İlandır