'Cep'te tasarruf devri! Son 1 yılda 502 milyon lira abonelerin cebinde kaldı
GSM operatörleri son dönemde ses ve data satmanın ötesine geçti. Abonelerine birçok alanda fayda sağlayacak işbirliklerine imza atıyor. İşbirlikleri sayesinde milyonlarca lira abonelerin cebinde kalıyor. Bu konuda dikkat çeken firmalardan biri olan Vodafone Türkiye’nin İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, Red markasına işaret ederek sağladıkları faydayı şu sözlerle özetledi:
GSM operatörleri son dönemde ses ve data satmanın ötesine geçti. Abonelerine birçok alanda fayda sağlayacak işbirliklerine imza atıyor. İşbirlikleri sayesinde milyonlarca lira abonelerin cebinde kalıyor. Bu konuda dikkat çeken firmalardan biri olan Vodafone Türkiye’nin İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, Red markasına işaret ederek sağladıkları faydayı şu sözlerle özetledi:
Vodafone Red’lilere, son 1 yılda 33 milyon lirası dijitale özel tarife indirimleriyle, 379 milyon lirası yurt dışı faydalarıyla, 65 milyon lirası GSM dışı faydalarla ve 25 milyon lirası içerik servisleri ve sponsorluklarla olmak üzere toplamda yaklaşık 502 milyon liralık ayrıcalık sağladık.
SES VE İNTERNETİN ÖTESİNDE HİZMET
Cep telefonu şirketleri son dönemde dijitalleşmeyle birlikte birçok farklı sektörde faaliyet gösterir hale geldi. Sadece ‘Alo’ yani ses ve internet paketi satan şirket anlayışını geride bırakan operatörler, e-ticaret’ten enerji ve veri merkezi yatırımlarına kadar çok farklı alanda hizmet sunuyor. GSM operatörleri faaliyet alanlarını genişletirken abonelerine de maksimum fayda sağlayacak ayrıcalıklı paketler geliştirmeye başladı. Bu noktada öne çıkan operatörlerden biri Vodafone Türkiye. Şirket 2010 yılında devreye aldığı ‘Red’ markasıyla şu ana kadar kullanıcılarına milyonlarca liralık katkı sağladı. Alışverişte indirim ve para puandan, sınırsız internet kullanımına kadar ayrıcalıkları bünyesinde barındıran ‘Red’in detaylarını Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin’den dinledik.
DİJİTALLEŞME TALEBİ ZİRVEDE
Böyle bir markanın doğuş hikayesi nasıl oldu? Red’e neden ihtiyaç duyuldu?
Vodafone Red markamızı 2010 yılında hizmete sunduk. Red’lilere hayatın her alanında zaman kazandıracak, onların hayatlarını kolaylaştıracak ayrıcalıklarla dolu bir dünya sunuyoruz. Böylece Vodafone Red’liler, dijital hayatın keyfini benzersiz bir deneyimle çıkarabiliyor. En popüler uygulamaları ve en eğlenceli dijital içerikleri internetinden yemeden izleme, dijital platformlarda hediye üyelikler, yurt dışında 5G deneyimini yaşama ve ev internetinden akıllı teknolojiye kadar tüm hayatı dijitalleştirme imkanı sunuyoruz. Red’lilere 200 ülkede tarife içeriğini Türkiye’deymiş gibi kullanma, 23 Vodafone ülkesini ücretsiz arama gibi hayatın her alanından ayrıcalıklar sunuyoruz.
YILDA 3.3 MİLYAR GB MOBİL İNTERNET KULLANIYORLAR
Şu ana kadar kaç Red’li müşteriniz oldu? Red’li müşterilerinizin dijital kanalları kullanım oranı nedir?
Vodafone’un bazındaki Red oranı her yıl artıyor. Şu an faturalı abonelerimizin yarısından fazlası Vodafone Red’li. Red’liler son bir yılda yaklaşık 3.3 milyar GB mobil internet kullandı. Böylece, mobil internet kullanımı 1 yıl öncesine göre yüzde 34 artarken, Red’liler normal bir faturalı tarife kullanıcısına göre 5.3 kat daha fazla internet kullandı. Red’lilerin aylık ortalama data kullanımı 21 GB’ı aştı. Red’liler, tarifelerinde bulunan sınırsız uygulamalar sayesinde en popüler uygulamalarda toplam 272 milyon GB interneti özgürce ve ek ücret ödemeden kullandı. Bu sayede Red’liler, bir yılda, internetinden yemeden sosyal medyada 21 milyon gün vakit geçirdi, mesajlaşma uygulamalarında yaklaşık 400 milyar mesaj attı, müzik uygulamalarında 2 milyar şarkı dinledi, YouTube’da 1 milyon video izledi, eğlence uygulamalarında 3 milyon bölüm dizi izledi.
İNDİRİM, PARA PUAN, ÜCRETSİZ PARK...
Artık sadece ses ve data satmıyorsunuz. Marka işbirlikleriniz de var. Bu işbirlikleriyle bugüne kadar sağladığınız faydanın lira karşılığı ne oldu?
Vodafone Red, sadece tarifelerden oluşan bir dünya değil. Müşterilerimizin uçtan uca iletişim ihtiyaçlarını karşılarken, onlara seyahatten ulaşıma, eğlenceden yeme içmeye kadar pek çok alanda birçok ayrıcalık sunuyoruz. Son 1 yılda Red marka işbirlikleri toplam 346 bin kez kullanıldı ve müşterilerimize toplamda yaklaşık 65 milyon lirayı aşkın fayda yarattı. Kullanım başına ortalama 188 lira tasarruf sağlandı. Örneğin; Red’liler, ücretsiz İspark ayrıcalığı sayesinde arabalarını toplamda 342 bin saat ücretsiz park etti ve 8 milyon lira tasarruf sağladı. Opet’te 100 lira değerinde yakıt puan ayrıcalığı sayesinde arabalarına 30 bin kez indirimli yakıt aldı ve 3 milyon lira tasarruf sağladı. Yüzde 50 plaj indirimleri sayesinde 8 bin kez indirimli plaj girişi yaptı ve 2.4 milyon lira tasarruf sağladı. Red’liler, son 1 yılda 33 milyon lirası dijitale özel tarife indirimleriyle, 379 milyon lirası yurt dışı faydalarıyla, 65 milyon lirası GSM dışı faydalarla ve 25 milyon lirası içerik servisleri ve sponsorluklarla olmak üzere toplamda yaklaşık 502 milyon liralık ayrıcalık sağladık.
İNTERNETTEN YEMEDEN SOSYAL MEDYA
Sosyal medya cep telefonu abonelerinin en sık kullandığı mecralar. Bu noktada sağladığınız avantaj var mı?
Red’liler; son 1 yılda, mesajlaşma uygulamalarında (WhatsApp, Facebook Messenger, Telegram, Signal, Bip ve YaaY) yaklaşık 65 milyon GB; sosyal medya uygulamalarında (Facebook, Instagram, Twitter) toplam 197 milyon GB; müzik uygulamalarında (Spotify, Karnaval.com, Power App, Tidal) yaklaşık 4.6 milyon GB; video uygulamalarında (YouTube ve izlesene.com) yaklaşık 5.3 milyon GB; Netflix ve Amazon Prime gibi eğlence uygulamalarında 238 bini aşkın GB interneti sınırsızca kullandı. Bu sayede, internetinden yemeden sosyal medyada 21 milyon gün vakit geçirdi, mesajlaşma uygulamalarında yaklaşık 400 milyar mesaj attı, müzik uygulamalarında 2 milyar şarkı dinledi, YouTube’da 1 milyon video izledi, eğlence uygulamalarında 3 milyon bölüm dizi izledi. Son 1 yılda yeni gelen veya Red tarife taahhüdünü yenileyen Red’lilere sunulan 3 ay ücretsiz YouTube Premium üyeliğinden yaklaşık 173 bin abonemiz faydalandı ve toplam 25 milyon lira fayda elde etti.
Yurtdışı seyahatler için sunduğunuz paketlerin kapsamı nedir?
‘Her Şey Dahil Pasaport’ artık 131 ülke yerine 200 ülkede geçerli. Paketimiz, tarifedeki GB, dakika ve SMS haklarını 200 ülkede Türkiye’deymiş gibi kullanmaya yarayan bir paket. Tüm faturalı müşterilerimize o acil iletişim ihtiyaçlarını karşılamaya yetecek ‘Yurt Dışına Hoş Geldin Hediyesi’ sunuyoruz. Yurt dışında 30 gün geçerli 250 MB internet, 5 dakika arama ve aranma, 2 SMS hakkı içeriyor.
İlandır