Kazandıran alışveriş fırsatları kapıda
Alışverişte fırsatları kovalayanın kazançlı çıktığı bir dönemi yaşıyoruz. Özellikle haziran ayı bu anlamda önemli fırsatlar sunuyor. Babalar Günü, Kurban Bayramı, karne dönemi, yaz tatili... E-ticaret siteleri bu günlere özel hummalı bir çalışma içinde. İşte böyle dönemlerde fiyat dedektifi olan tasarruflu alışverişin kapısını açar.
Alışverişte fırsatları kovalayanın kazançlı çıktığı bir dönemi yaşıyoruz. Özellikle haziran ayı bu anlamda önemli fırsatlar sunuyor. Babalar Günü, Kurban Bayramı, karne dönemi, yaz tatili... E-ticaret siteleri bu günlere özel hummalı bir çalışma içinde. İşte böyle dönemlerde fiyat dedektifi olan tasarruflu alışverişin kapısını açar.
BU TAKVİMLERİ İYİ DEĞERLENDİRİN
Alışverişte indirimler, kampanyalar her zamankinden daha stratejik ve önemli hale geldi. Çünkü artan fiyatlara karşı en kazançlı yollardan biri bu özel günleri takip etmekten geçiyor. Fiyatı yüksek ürünlerde yüzde 3-5 oranında indirimi yakalamak bile bütçeye önemli katkılar sağlıyor. E-ticaret siteleri bu anlamda bulunmaz fırsatlar sunuyor. İndirimlerin çoğu yılın son günlerine doğru görülse de özel günlerde devreye alınan kampanyalar da kazançlı alışverişin kapısını aralıyor.
3.4 TRİLYON LİRALIK HACİM
Alışverişte ağırlığı her geçen gün artan e-ticaret sitelerinin ekonomiye de katkısı bir hayli fazla. Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan ‘Türkiye’de E-Ticaretin Görünümü Raporu’na göre; 2024 yılında Türkiye’de e-ticaret hacminin 3.4 trilyon lira, işlem sayısının da 6.7 milyar adet olacağı öngörülüyor. Mobil cihazlar üzerinden yapılan alışverişlerin tutarı, toplam e-ticaret hacminin içinde yüzde 80 yer tutuyor. Bu, tüketicilerin mobil cihazlarla alışveriş yapma eğilimlerinin artarak devam ettiğini gösteriyor.
İNDİRİMLER PEŞ PEŞE GELECEK
Peki e-ticaretten alışveriş yaparken nelere dikkat etmeli? Bizi yakın vadede hangi kampanyalar bekliyor? Tüm bu detayları Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Ender Özgün’le konuştuk. Tüketicilerin alışveriş ihtiyaçlarının arttığı bir döneme girildiğini belirten Özgün, “Babalar Günü (16 Haziran), karne alışverişi (okullar 14 Haziran’da tatile giriyor), Kurban Bayramı tatili ve sonrasında gelen uzun yaz tatili nedeniyle müşterilerin alışveriş ihtiyacı yüksek. Bu dönemde müşteriler uygun fiyat arayışı içinde. Biz de kampanyalarımızla bu ihtiyacı karşılamayı hedefliyoruz” dedi.
BU DETAYLARI NOT EDİN!
İçinde bulunduğumuz ekonomik koşullarda tüketicilerin fiyat hassasiyeti devam ediyor. Tüketici offline ve online ticaret arasında, farklı platformlar arasında fiyat karşılaştırıyor; fiyatın aynı olduğu noktada kendisine en iyi deneyimi sunan platformu tercih ediyor. Özetle alışverişten önce mutlaka fiyat araştırması ve karşılaştırması yapın.
* En iyi fırsat ürünleri sınırlı sayıda olur. İndirimin ilk saatlerinde alışverişe başlayın.
* Kargo ücreti var mı, yok mu dikkat edin.
* Online alışverişte fiziki kart bilgileri yerine, limiti alışveriş tutarıyla sınırlı sanal kart kullanın.
* Sosyal medya kanalları aracılığıyla yönlendirilen internet sitelerinden güvenliğinden emin olmadan alışveriş yapmayın. Güvenilir e-ticaret sitelerinden alışveriş yapın.
* Alışveriş yapacağınız satıcıyla ilgili puan ve yorumları okuyun.
BABALARA TEKNOLOJİK DOKUNUŞ
Babalar Günü, Kurban Bayramı ve yaz tatili öncesi birçok kategoride özel indirimler hazırladıklarını söyleyen Özgün, şöyle devam etti: “Babalar Günü hediyesi olarak teknolojik ürünlerden akıllı saatler, bluetooth kulaklıklar, tabletler, bilgisayarlar, cep telefonları ve saç-sakal makineleri öne çıkıyor. Kişisel bakım ürünleri arasında parfümler ve moda ürünleri de sıkça tercih ediliyor. Ayrıca kahve makineleri, kol saatleri, erkek terlik ve sandaletler de popüler hediyeler arasında yer alıyor. Babalar Günü döneminde online alışverişte büyük bir hareketlilik yaşanıyor. Babalar Günü için hediyelik ürünleri sepette indirimler, kupon fırsatları ve peşin fiyatına ve 12 taksitle ödeme fırsatıyla alınabilir.
KARTSIZ VE VADE FARKSIZ
Müşterilerinin avantajlı alışveriş yapabilmesi için 3-9 Haziran tarihleri arasında ‘büyük yaz indirimleri’ kampanyası başlattıklarını belirten Ender Özgün, “Bu kampanya süresince, birçok kategoride cazip indirimler ve özel fırsatlar sunuyoruz. Bu kampanya kapsamında Hepsiburada satıcılı ürünlerde müşterilerimiz için ‘en iyi taksitli fiyat garantisi’ sunuyoruz. Tüm müşterilerimize özel tanımlanan yüzde 0 faizli 1.000 lira limit tanımladık. Böylece onlara kartsız, vade farksız alışveriş yapma imkanı sağlıyoruz” diye konuştu.
BAYRAMA HAZIRLIK TELAŞI
Kurban Bayramı yaklaşırken online alışverişlerde hareketlilik başladı. Bayram hazırlıkları ve tatil ihtiyaçları nedeniyle tüketiciler online alışverişe yöneliyor. Özellikle karne hediyesi kapsamında cep telefonu, bilgisayar gibi ürünler öne çıkıyor. Yine bu dönemde küçük ev aletleri, giyim ve temel tüketim malzemeleri gibi kategorilerde de belirgin artışlar gözlemleniyor.
YAZ AYLARINDA ÖNE ÇIKANLAR
Yaz aylarında elektronik ürünler, ev ve bahçe ürünleri, moda ve giyim ürünleri gibi kategorilerde talep artışı gördüklerini söyleyen Ender Özgün, şu bilgileri paylaştı: “Geçen yılın yaz kampanyası verilerine göre, klima ve soğutucularda yüzde 40, yazlık giyimde yüzde 50, bahçe mobilyalarında ise yüzde 35 oranında satış artışı yaşandı. Bu yıl da benzer bir trend bekliyoruz ve müşterilerimize en iyi fiyatlarla geniş bir ürün yelpazesi sunarak yaz alışverişlerini keyifli hale getirmeyi hedefliyoruz. Farklı kategorilerde birçok üründe sepette indirim ve kupon fırsatı sunuyoruz. Hepsiburada Premium üyesi olanlar bedava kargodan yaranabiliyor. Ayrıca hediye BluTV üyeliği ve alışverişlerden yüzde 3 Hepsipara kazancı gibi avantajlar sunuyoruz.”
230 MİLYON
Hepsiburada platformunda satışa sunulan ürün sayısı.
12 MİLYON
Hepsiburada’nın aktif müşteri sayısı.
101 BİN 500
Platform üzerinden satış yapan iş ortakları sayısı
İlandır