AdvertorialSofrada zeytinyağı kullanımının püf noktaları
Sponsorlu

Sofrada zeytinyağı kullanımının püf noktaları


Paylaş
Sofrada zeytinyağı kullanımının püf noktaları

Lezzet ve sağlığı bir arada sunan zeytinyağı sağlıklı beslenirken lezzetten ödün vermek istemeyenlerin de tercihlerinin başında geliyor. Ancak zeytinyağını hijyenik koşullarda tüketicilerle buluşturmak da en az ürünün kendisi kadar önemli. Dizem Organik Zeytinyağları kurucu ortağı Cem Sancar ile ülkemizde elde ettikleri başarının ardındaki faktörlerin yanı sıra yemek hazırlarken zeytinyağında dikkat edilmesi gereken püf noktaları da konuştuk.

Günümüzde insanlar sağlıklı beslenmeye her geçen gün daha fazla önem veriyor. Sağlıklı beslenirken lezzetten ödün vermek istemeyenlerin ilk tercihlerinin başında ise zeytinyağı geliyor. Çeşit çeşit tatları ve aromaları ile lezzet ve sağlığı bir arada sunan zeytinyağını hijyenik koşullarda tüketicilerle buluşturmak da en az ürünün kendisi kadar önemli bir konu.
Dizem Organik Zeytinyağları kurucu ortağı Cem Sancar ile yaptığımız röportajda hem bu konuyu hem de şirketin kuruluş öyküsünü konuştuk. Ürünlerinin üretim süreçleri hakkında bilgi veren Sancar, zeytinyağının yemeklerde kullanımı ile ilgili de oldukça faydalı tavsiyelerde bulundu.

Haberin Devamı

Öncelikle bize kısaca firmanızdan bahsedebilir misiniz?

Dizem Organik Zeytinyağları, Çanakkale’nin Ayvacık ilçesi Gülpınar köyünde 2007 yılında kuruldu. Toplam 68 hektar organik tarım arazisi üzerinde firmamıza bağlı çiftçilerimizle birlikte butik tarım ve üretim yapıyoruz. Zeytinyağlarımız Kuzey Ege yöremizdeki topraklarda yaptığımız tarımla başlayan yolculuğun sonunda oluşuyor. Firmamızın tüm üretim izinleri, organik sertifikaları bulunuyor. Her sene hasat zamanı fabrikamız, organik zeytinyağlarımız ve tüm zeytinliklerimiz denetmen firması tarafından denetleniyor.

Markanızın adı nereden geliyor?

"Markamızın da adı olan “dizem” kelimesi zeytinyağındaki serbest asitlik değerini ifade etmek için kullanılır. Yüzde 0 – 1 arasındaki serbest asitlik 0 – 10 dizem arasında adlandırılır. Bir zeytinyağının sızma olabilmesi için belirlenen maksimum asitlik derecesi olan yüzde 0,8 asit 8 dizeme tekabül eder."

Haberin Devamı

İşinizin merkezinde zeytinyağı var. Uzmanlığınıza dayanarak hangi tür yemekte hangi zeytinyağının kullanılmasını önerirsiniz?

"Salatalar, mezeler, soslar ve zeytinyağlılar için domat tipi zeytinlerden üretilen, asit değeri yüzde 0,4 olan organik natürel sızma zeytinyağlarının kullanılmasını tavsiye ederim. Bu kapsamda bizim de ürün portföyümüzde yüzde 0,4 asit değerine sahip natürel sızma zeytinyağlarımız bulunuyor. Sıcak yemekler ve kızartmalar için ise asit değeri yüzde 1 - 2 arasında olan zeytinyağlarını kullanmak daha ideal olacaktır. Bunun için de Natürel Birinci Zeytinyağları kategorimiz altındaki ürünlerimizi müşterilerimize sunuyoruz."

Müşteri kitlenizi nasıl tanımlarsınız?

"Ürünlerimizde her zaman yüksek kalite ve lezzete odaklı bir firmayız. Bu nedenle müşteri hedef kitlemizi damak zevki ve sağlığını önemseyen herkes olarak tanımlamak doğru olacaktır. Organik gıda tüketmeyi önemseyen müşteriler hedef kitlemiz içerisinde yer alıyor."

Çanakkale ve İstanbul’da satış mağazalarınız var. Peki Türkiye’nin diğer şehirlerinde yaşayan ve sağlıklı beslenmeyi önemseyen organik gıda tüketicileri ürünlerinize nasıl ulaşabiliyor?

Haberin Devamı

"Halihazırda Çanakkale’deki fabrika satış mağazamız ve İstanbul’daki merkez satış mağazamız üzerinden fiziksel satışlarımız mevcut. Ancak bu mağazalarımız dışında dışında e-ticareti yoğun olarak kullanıyoruz. Zaten Dizem Organik Zeytinyağları olarak ilk yola çıktığımızda da hedefimiz fiziki şubeleşmeden ziyade online pazaryerlerinde görünürlüğümüzü artırmaktı. Tüm pazarlama yatırımlarımızı da online mecralar için planladık.

2021 yılının ortalarında Amazon Lojistik’i (FBA) keşfetmemizle ise e-ticaret alanında tam olarak güçlendik diyebilirim. Kargolama, paketleme, müşteri hizmetleri gibi pek çok konuda zamandan tasarruf ederek işimizi geliştirme fırsatını yakaladık. Türkiye’nin dört bir yanından ürünlerimize hızlı bir şekilde erişmek isteyen tüm organik zeytinyağı meraklıları

Amazon.com.tr’deki mağazamızı ziyaret edebiliyor. Türkiye’de nüfuslarına oranla ürünlerimize en çok ilgi gösteren ilk üç il sırasıyla İstanbul, İzmir ve Ankara.

Önümüzdeki dönemde Amazon’un küçük ölçekli işletmelere sunduğu imkanları kullanarak yurt dışına da açılmayı planlıyoruz. Türkiye’de yaşadığımız büyüme başarısını yurt dışında da yakalayacağımıza eminim."

Haberin Devamı

Amazon Lojistik (FBA) nedir?

Amazon Lojistik (FBA), Amazon’un satış ortaklarına güvenilir ve hızlı teslimat olanağı sunarak işlerini büyütmelerini desteklediği programıdır. Amazon Lojistik desteğini kullanan satış ortakları, Amazon.com.tr’nin anlaşmalı lojistik sağlayıcılarından ve müşteri hizmetlerinden faydalanabilirler. Amazon Lojistik desteği, satış ortaklarının ürünlerini Amazon Türkiye’nin anlaşmalı lojistik merkezlerinde depolamalarına olanak sağlayarak siparişlerin hazırlama, paketleme, hızlı teslimat ile gönderme süreçlerini yönetir ve bu siparişler için 7/24 müşteri hizmeti sağlar. Böylece Amazon Lojistik, işletmelerin işlerini büyütmelerinde ve daha fazla müşteriye ulaşmalarında onlara destek olur.

İlandır