Akbank mobil müşterileri bugün sabah saatlerinden itibaren sisteme ulaşmakta güçlük yaşıyor. Akbank mobil ile birlikte internet bankacılığının da açılmamasının ardından milyonlarca kişi Akbank internet çöktü mü, ne zaman açılacak? araştırması yapmaya başladı.
Alınan bilgilere göre, Akbank mobilin yanı sıra Akbank kredi kartları da çalışmıyor. Her türlü bankacılık işleminin sekteye uğramasının ardından gözler Akbank tarafından yapılacak açıklamaya çevrildi ve Akbank mobilin ne zaman açılacağı merakla bekleniyor.
AKBANK MOBİL NEDEN AÇILMIYOR?
Akbank müşterisi olan milyonlarca kişi bu sabah saatlerinden itibaren bankanın sistemine erişim sağlayamıyor.
Bankanın mobil şubesi internet şubesi ve kredi kartı pos cihazlarının çalışmadığı belirtilirken, bununla birlikte, bankanın kendi şubeleri arasındaki sistemin de çalışmadığı belirtiliyor.
Müşteriler Akbank mobil neden açılmıyor araştırmalarını yoğunlaştırdı, bu sırada da Akbank'tan ilk resmi açıklama Twitter hesabı üzerinden geldi.
Akbank tarafından yapılan açıklamada, sistemlerde yavaşlama ve kesintiler yaşandığı, ilgili birimlerin konuyla ilgili çalışmalarının devam ettiği belirtildi. Ayrıca, müşterilerin göstermiş olduğu anlayış için teşekkür edildi.
AKBANK'TAN SİBER SALDIRI İDDİALARINA YÖNELİK AÇIKLAMA GELDİ
Bankadan yapılan açıklamada, "6 Temmuz'da başlayan ve bankamız ana bilgisayarındaki teknik sorundan kaynaklanan kesintiler sürmektedir. Müşterilerimize hizmet verdiğimiz tüm kanallarımız bu sorundan etkilenmektedir. İlgili birimlerimiz ve teknoloji iş ortaklarımız çözüm için çalışmalarına devam etmektedir." ifadeleri kullanıldı.
Durumun siber saldırıdan kaynaklandığına dair internet ve sosyal medyada yapılan paylaşımların gerçeği yansıtmadığının belirtildiği açıklamada, şunlar kaydedildi:
"Bankamız ve müşterilerimizin bilgi ve kayıtlarına ilişkin herhangi bir güvenlik problemi bulunmamaktadır, sorunun giderilmesini takiben işlemlerimiz devam edecektir. Müşterilerimiz, bu süreçte yaşanan mağduriyetlerin giderilmesi için aldığımız önlemlere Akbank.com'dan ulaşılabilirler. Bu süre zarfında hizmetlerimizde yaşanan aksaklıklar için özür diliyoruz."
AKBANK MÜŞTERİ HİZMETLERİ
Bireysel Müşteri İletişim Merkezi
0850 222 25 25 - 444 25 25 numaraları arandığında Sesle Yönlendirme Teknolojisi ile tuşlamaya gerek kalmadan yapılmak istenilen işlem birkaç kelime ile söylenilerek Kredi Kartı Borç Bilgileri, Hesap Bakiyesini Öğrenme, Virman ve daha birçok farklı işlem gerçekleştirilebiliyor.
Aynı zamanda ihtiyaç duyulduğunda Müşteri İletişim Danışmanlarına kolay ve hızlı şekilde bağlanarak hizmet alınabiliyor.
Kurumsal Müşteri İletişim Merkezi
0850 222 25 25 ve 444 25 25 numaraları aranarak Müşteri İletişim Merkezi'nden kullanıcı kodu, müşteri numarası ve Akbank İnternet / Mobil şifresi ile hizmet alınabiliyor. Kurumsal Müşteri İletişim Merkezi ile şubeye gitmeden bankacılık işlemleri kolaylıkla gerçekleştirilebiliyor.
Kurumsal hesaplar ile ilgili firma çalışanlarına istenilen hesap ve işlemler için istenilen yetkiler tanımlatılabiliyor.
Bunun için tek yapılması gereken, şubeden istenilen sayıda kullanıcıya, istenilen işlemlere yetki verilmesini talep etmek.