Apple veri gizliliğinin günümüzde ne kadar önemli olduğunu gösteren yeni reklam filmini yayınladı. Reklamda, dünyayla kesinlikle paylaşmak istemeyecekleri kişisel bilgileri herkesin içinde düşünmeden söyleyen insanlar gösteriliyor. Şirket, reklamda veri gizliliğinin önemine vurgu yapmak için hicivden yararlanıyor. Onur Binay/posta.com.tr
Siber tehditler her geçen gün arttığından verilerin güvende tutulması artık daha da önemli hale geldi. Birçok şirket ve kullanıcı ise verilerini yanlışlıkla da olsa dış dünyayla bir şekilde paylaşabiliyor. Apple da veri gizlilğinin önemine dikkat çekmek için yeni reklam filmini yayınladı.
Öte yandan tüm teknolojiler ve iş modelleri aynı değil. Apple’ın iş modeli ve teknolojileri ise kullanıcıların gizliliğini en ön planda tutacak şekilde tasarlanıyor.
Akıllı cihazlar veya ilgi çekici hizmetlerle de gizliliğe aynı anda sahip olabilirsiniz. Yani gizliliğinizden ödün vermenize gerek yok. Apple, her ikisini de sunabilen ürünler üretiyor.
Cupertinolu şirket, gizliliği ürünlerine ilk aşamadan itibaren dahil ediyor. Ürün ve hizmetler, gizliliğinizi korumanız adına yenilikçi teknolojilerle geliştiriliyor.
Apple, veri gizliliği gereği üçüncü tarafların pazarlama yapabilmeleri için mailleri, mesajları veya internette gezinme geçmişlerini okumuyor. Ya da müşterilerine ait verileri paraya dönüştürmüyor da diyebiliriz.
Cihazların kullanıcıyla ilgili her şeyi bilmesi gerektiğine inanan şirket, bu bilgilere sahip olması gerektiğini de düşünmüyor. Bu yüzden de ürünlerin tasarımında kullanıcıların aygıtlarında olabildiğince çok bilgiyi işlemesine öncelik veriyor, topladığı kişisel bilgilerin miktarını olabildiğince sınırlı tutmak için çalışıyor. Şeffaflık ve kullanıcı kontrolü de her zaman ön planda tutuluyor.
Aslında Apple tarafındaki çoğu uygulama, telefonunuzdaki bilgileri koruyan parolayla şifreleme gibi güçlü güvenlik dayanaklarını temel alıyor. Kullanıcılar cihazlarına fotoğraflardan sağlık ve finans verilerine kadar, sayısı gün geçtikçe artan hassas veriler ekledikçe şirket, verilerin güvende tutulduğundan emin olabilmek için daha da güçlü veri güvenliği korumaları geliştiriyor.
Reklam spotunda yer alan replikleri ve arka planında neler anlatılmak istendiğini aşağıda görebilirsiniz.
Safari
“Boşanma avukatı bulmak için sekiz siteye baktım.”
Arka plan: Safari, yolunuza çıkan izleyicileri ortadan kaldırıyor. Akıllı Takip Önleme özelliği, sizi bir siteden diğerine izleyen reklam verenleri durdurmaya yardımcı oluyor.
Apple Harita
“Evim buraya 300 metre uzaklıkta.”
Arka plan: Harita uygulaması, verilerinizi Apple ID’nizle ilişkilendirmiyor ve Apple gittiğiniz yerlerin geçmişini tutmuyor.
“Tüm hesaplarımın şifresi…”
Arka plan: Kredi ve banka kartı numaralarınız Apple tarafından gizlenir ve Apple, sizinle ilişkilendirilebilecek işlem bilgilerini saklamıyor.
Apple Sağlık
“Kalp atış hızım şu anda 150, 151, 152, şimdi tekrar 150 oldu.”
Arka plan: Sağlık uygulamasının hangi bilgileri alabileceğini ve bu bilgilerin kimlerle paylaşılacağını siz kontrol edebilirsiniz. Telefonunuz parola, Touch ID veya Face ID ile kilitliyken Sağlık uygulamasındaki tüm sağlık ve fitness verileriniz şifreleniyor. watchOS ve iOS’in en yeni sürümlerini kullanıyorsanız ve iki faktörlü kimlik doğrulamayı etkinleştirdiyseniz sağlık ve aktivite verileriniz Apple’ın okuyamayacağı bir şekilde yedekleniyor.