Apple, dünyanın en deÄŸerli markaları sıralamasında üst üste onuncu kez birinci oldu. Åžirketin marka deÄŸeri, geçen yılın sonucuna göre %18 artışla 482,2 milyar dolara ulaÅŸtı. Apple ile birlikte En Ä°yi Küresel Markalar listesinin ilk üç sırası geçen yıla göre deÄŸiÅŸmedi, sadece Amazon ve Microsoft yer deÄŸiÅŸtirdi. Â
Bu markalardan Microsoft %32 artışla 278,3 milyar dolara yükselirken, Amazon'un marka değeri 2022'ye kadar 274,8 milyar dolar olacak.
Dünyanın en değerli ilk 10 şirketi:
- Apple - 482.2 milyar dolar
- Microsoft - 278,3 milyar dolar
- Amazon - 274.8 milyar dolar
- Google - 251,75 milyar dolar
- Samsung - 87,7 milyar dolar
- Toyota - 59.76 milyar dolar
- Coca-Cola - 57.5 milyar dolar
- Mercedes-Benz - 56,1 milyar dolar
- Disney - 50,3 milyar dolar
- Nike - 50,29 milyar dolar
Sıralamada yer alan markaların toplam değeri %16 oranında artarak 3,1 trilyon dolara ulaştı. En İyi Küresel Markalar için kriterler çok katı ve küresel erişilebilirlik gerektiriyor.
Üçüncü çeyrek bilanço açıklamalarının ardından Apple’ın hisselerinde %8’lik bir artış görülürken, Meta’nın %20, Amazon’un %10, Google’ın ise tek haneli düşüş yaşadığı kaydedildi. Bu gelişmeler, Apple’ı Meta’dan yaklaşık 10 kat daha değerli bir hâle getirirken, üç şirketin yaşadığı değer kaybı, dijital reklam sektörüne olan talebin azaldığı şeklinde yorumlandı.
Â