İtalya, Portekiz, Slovakya, Bulgaristan ve Romanya, AB Komisyonu'nun 2035 yılında yeni benzinli ve dizel araç satışlarını yasaklama planını geciktirmeye çalışıyor.
Almanya'nın yeni fosil yakıtlı araç satışlarının 2035'te yasaklanmasını onaylamayacağını açıklamasının ardından beş ülkenin yasağı 2040'a ertelemeye çalıştığı belirtildi. Bu beş ülkenin otomobillerin CO2 emisyonlarının 2035'te yüzde 90 oranında azaltılmasını, dizel ve benzinli araçların satışını imkansız hale getirecek olan yüzde 100 azaltma hedefinin ise 2040'a kaydırılmasını istediği söyleniyor.
Hafif ticari araçlarda talep 2035 yılında CO2 emisyonlarının yüzde 80 azaltılması yönünde. Yüzde 100 azaltma hedefinin yine 2040'a kaydırılması talep ediliyor.
Avrupa Komisyonu tarafından geçen yıl yapılan araba emisyonları önerisi, 2035 yılına kadar yeni arabalardan kaynaklanan CO2 emisyonlarında yüzde 100 azalma gerektirecek ve bu tarihten itibaren AB'de yakıtla çalışan araçların satılmasını imkansız hale getirecek.
AB Komisyonu yasak için 2035 tarihinin son derece önemli olduğunu çünkü yeni araçların ortalama ömrünün 15 yıl olduğunu savunuyor. Bu nedenle yasağın ertelenmesi, AB'nin 2050'ye kadar net sıfır emisyona ulaşma hedefini sekteye uğratabilir.
Ford, Volvo ve Volkswagen gibi otomotiv devleri AB Komisyonu'nun 2035 planını resmi olarak destekliyor.