Sosyal medya yatırımlarının anlaşılmasında önemli bir kriter olan gösterim dağılımlarına bakıldığında YouTube’un yüzde 41’lik payla önde olduğu görülürken, Instagram da yüzde 39’luk payla YouTube’un hemen arkasından geliyor. Facebook yüzde 13 ile üçüncü sırada kendine yer bulurken, kısa süre önce bu yarışa giren TikTok da yüzde 7’lik dilimi elinde bulunduruyor.
Sosyal medya platformları, günümüzde endüstriler için kritik bir öneme sahip ve markaların reklamlarını yaymakta kullandığı en kullanışlı araçlardan biri. YouTube, Instagram, Facebook ve TikTok ile birlikte geniş kitlelere ulaşan şirketler, bu platformların kitlesine göre en uygun kampanyalarını hazırlayarak pazar paylarını büyütmeye çalışıyor. Gemius'un Temmuz ayından sonra ölçümlemeye başladığı TikTok da reklam yatırım dağılımlarına önemli bir paya sahip.
Dünyanın önde gelen sosyal medya platformlarından TikTok, dikey formattaki kısa videoları milyonlarca kullanıcılara sevdirdi ve rakip platformların da benzer bir formata geçmesinin önünü açtı. Kullanıcı ilgilerini yakından takip eden markalar, kitleleri kaçırmamak için reklam harcamalarını da farklı platformlara kaydırmaya başladı.
Sosyal medya yatırımlarının anlaşılmasında önemli bir kriter olan gösterim dağılımlarına bakıldığında YouTube’un yüzde 41’lik payla önde olduğu görülürken, Instagram’ın da yüzde 39’luk payla YouTube’un hemen arkasından geldiği görülüyor. Facebook yüzde 13 ile dördüncü sırada kendine yer bulurken, kısa sürede bu yarışa giren TikTok yüzde 7’lik dilimi elinde bulunduruyor.
Türkiye'ye yeni gelen dijital yayın platformları, e-ticaret devleri Instagram'ı seçerken; online yemek siparişi uygulamaları, e-ticaret siteleri ve Türkiye'den tek bir banka Tiktok'un yükselen yıldızları arasında. Dijital platformlar, e-ticaret siteleri Facebook'tan yine de vazgeçmezken, Youtube ise hem dijital platformlardan, hem yemek uygulamalarından hem de bir başka video ve fotoğraf paylaşım sitesi olan Instagram'dan reklam almayı başarıyor. Gemius tarafından Temmuz ayı itibarıyla ölçümlenmeye başlayan TikTok'un bankacılık sektöründen reklam alması araştırma sonuçları bakımından oldukça çarpıcı bulunuyor.