Facebook, içerik üreticileri için kullanıma sunduğu profesyonel modu artık tüm kullanıcılar için aktif ettiğini açıkladı. 2021 yılının Aralık ayında test edilmeye başlayan profesyonel mod, içerik üreticilerinin takipçileri vasıtasıyla para kazanmasını sağlıyor.
Facebook’un içerik üreticilerini desteklemek amacıyla oluşturduğu profesyonel modun temelinde takipçiler yatıyor. Takipçiler sayesinde para kazanılan sistemin temel yapısı Facebook Sayfalar uygulamasıyla benzerlik gösteriyor. Takipçilerin yanı sıra bu mod, Facebook üzerinden paylaşılan Reel videolar ile beraber Reel reklam gelirleri, takipçilerin içerik üreticisini maddi açıdan desteklediği Stars programı ve Reels Play programı gibi para kazanma özelliklerine ve analiz araçlarına erişimi sağlıyor.
Uygun profesyonel modu kullanan içerik üreticilerine de yayın içi reklamlar sunulacak. Bu sayede Facebook’ta isterlerse daha uzun videoların önünde, ortasında veya sonrasında reklamları etkinleştirerek para kazanma fırsatı verecek. Şirket ayrıca, dünya genelindeki seçkin içerik oluşturucular grubuyla Facebook Reels’deki reklamları profesyonel modda test ediyor. Şirket, reklam biçiminin Reel arasına reklam yerleştirerek Reel videolarına da entegre olduğunu söylüyor.
Profesyonel moddaki içerik oluşturucular ayrıca aboneliklere erişebiliyor. Abonelikler, onlara sosyal ağda yalnızca abonelere özel içerik paylaşma seçeneği sunuyor. Abonelikler henüz tam olarak kullanıma sunulmadı ve hala test aşamasında yer alıyor.