Bilim - TeknolojiGeçtiğimiz yılın en yüksek trafiği online oyunlardan geldi
Paylaş
Geçtiğimiz yılın en yüksek trafiği online oyunlardan geldi

Yapılan son araştırmalara göre 2021 yılının son aylarında en yüksek trafiği online oyunlar yarattı. Veri merkezleri ise veri artışıyla yaşanan trafiğin, oyunculara olumsuz bir şekilde yansımaması adına faaliyet gösteriyor.

Video oyun sektöründe üretilen veri hacmi ise sürekli olarak artış gösteriyor. Dünyanın en büyük bağlantı noktalarından biri olan DE-CIX Frankfurt’un sayısal verilerine göre 2021 yılının son aylarında en yüksek trafiği online oyunlar yarattı. Veri merkezleri ise veri artışıyla yaşanan trafiğin, oyunculara olumsuz bir şekilde yansımaması adına faaliyet gösteriyor. Sistemin sağlıklı bir şekilde çalışabilmesi için yüksek kullanılabilirlik, iyi bağlantı ve ölçeklenebilirlik gerekiyor. Bu durum nedeniyle oyun şirketlerinin veri merkezlerine olan talebi son dönemlerde artış gösterdi. Veri merkezlerinin ağ ve yazılımlardaki teknolojik gelişmelerle birlikte oyun endüstrisinin gelişimine katkı sağlamaya devam edeceği tahmin ediliyor.

Haberin Devamı

Öte yandan oyun şirketleri, farklı gerçeklikler sunabilmek için bulut ve 5G gibi teknolojilerden faydalanıyor. 0 ila 20 milisaniye (ms) arası bir ping hızı mükemmel olarak nitelendirilirken, 20 ila 100 ms ise birçok oyunda gözle görülür gecikmeler yaşatabiliyor. Bu nedenle, 40 ila 60 ms arasında ortalamaya sahip olan altyapılar, birçok oyuncunun hayal kırıklığına uğraması için yeterli oluyor. Bu tür bir sorunun sıklıkla tekrarlanması, oyuncuların bu problemi yaşatan oyunlardan uzaklaşmasına neden olarak oyun şirketinin maddi kayba uğramasına yol açıyor. Oyun şirketlerinin başarılı olabilmeleri için kullanıcılarına iyi bir performans sunmaları gerektiğini söyleyen Equinix Türkiye konu hakkında “Dijital altyapılar, oyun endüstrisinin büyümeye devam etmesi adına gereken yüksek performans ve düşük gecikme süresini sağlamak için ideal işlem gücü ve bağlantı sağlıyor” dedi.

Haberin Devamı