Modanın yarattığı güzellik algısının kişinin özgüvenine verdiği zarara yönelik tartışmalar sona ermeden yeni bir konu gündeme oturdu; dijital mankenler. Gerçek olması imkansız vücut yapılarının ‘güzellik’ olarak sunulması “Kusursuz vücutla nasıl yarışılır!” tartışmasına yol açtı.
Moda dünyasının şekil verdiği ‘güzellik algısı’ yıllardır tartışmalara yol açıyordu. Defilelerde ve moda çekimlerinde normal standartlardan zayıf mankenlerin kullanılması, özellikle genç kadınlarda kendi vücutlarını beğenmeme sorununa yol açıyor hatta blumia gibi hastalıkların artışına yol açtığı iddia ediliyordu. Son olarak iç giyim firması Victoria’s Secret yarattığı ‘kusursuz vücut’ imajıyla tepki görünce ünlü defilelerini tamamen kaldırmak zorunda kalmıştı.
SANAL TEHLİKE
Uzmanlar genç kadınları artık yeni bir tehlikenin beklediğini öne sürdü. Bilgisayar teknolojisiyle üretilen dijital mankenler moda dünyasında etkisini artırdıkça yeni bir tartışmaya yol açtı. Levi’s’tan Chanel’e kadar birçok firma, gerçekte var olmayan, yapay zekayla üretilmiş dijital mankenlerle çalışmaya başladı. Uzmanlar bu durumun başka bir ‘imkansız vücut’ algısı yarattığını iddia etti. Sosyal medyada “Dijital olarak üretilmiş kusursuz bir vücutla nasıl yarışılabilir ki!” şeklinde yorumlar yapıldı.