Bilim - TeknolojiGoogle, mobil cihazlarda arama sonuçlarının gösterimini değiştiriyor
Paylaş
Google, mobil cihazlarda arama sonuçlarının gösterimini değiştiriyor

Google, mobil cihazlarda arama sonuçlarını gösterme şeklini değiştiriyor. Ücretli sonuçlar artık daha önce sahip oldukları basit “Reklam” etiketi yerine daha büyük ve dikkat çekici bir “Sponsorlu” etiketi taşıyacak ve her web sitesinin adı artık her arama sonucunun başında gösterilecek.

Arama sonucundaki her bir web sitesinin yer imi simgelerinin boyutu ve şekli, daha kolay görülebilmeleri için güncelleniyor. Yeni arama sonuçları formatı öncelikle mobil cihazlarda kullanıma sunuluyor. Google, masaüstü aramaları için yakında benzer bir deneyimi test etmeyi planladığını söylüyor.

Haberin Devamı

Şirket, blog yazısında, reklamların açık bir şekilde belli olmasını sağlamak için “Sponsorlu” etiketinin ücretli içerik türlerinde belirgin ve net bir etiketle yeni “Sponsorlu” etiketinin sunulduğunu dile getirdi. Bu yeni etiket ve öne çıkan konumu, arama sonuçlarında ayırt edilebilir olma konusundaki yüksek standartları karşılamaya devam ediyor.

Google’ın geçmişte arama sonuçlarının biçimlendirmesinde yaptığı değişiklikler, ücretli arama sonuçlarının nerede bittiğini ve organik sonuçların nerede başladığını söylemeyi zorlaştırdığı için zaman zaman eleştirilmişti.