Google Türkiye, 2021 yılı verilerine ışık tutarak, şirket ekosisteminin sosyo-ekonomik etki analizi raporunu paylaştı. Buna göre Google’ın 2021 yılında dört temel ürün ve hizmet kategorisiyle oluşturduğu ekonomik değer 476 milyar TL’ye ulaşarak GSYH’nin yüzde 6,6’sına denk geldi.
17 Ağustos 2022 , Çarşamba 14:13
Yayınlanan raporda Google'ın 2021 yılında dört temel ürün ve hizmet kategorisiyle oluşturduğu ekonomik değerin 476 milyar TL'ye ulaştığı ve bu rakamın da GSYH'nin (Gayrisafi Yurt İçi Hasıla) yüzde 6,6'sına denk geldiği belirtildi. Bu da 2018 yılında yayınlanan raporlarla karşılaştırıldığında 3.3 kat artış anlamına gelmekte. 2025 yılında ise bu katkının 1.1 trilyon TL'yi aşması bekleniyor.
Haberin Devamı
Deloitte tarafından gerçekleştirilen Google ekosisteminin Türkiye’de oluşturduğu sosyo-ekonomik değer araştırmasında öne çıkan bulgular ise şu şekilde:
- Google ürünleri aracılığıyla desteklenen istihdam, 2021 yılında 1.9 milyona ulaşırken, 2025 yılında bu rakamın 2.3 milyonun üzerine çıkması bekleniyor.
- Google reklam ekosisteminin oluşturduğu ekonomik katkının önümüzdeki 4 yıl içinde Türkiye'de iki katından fazla artması bekleniyor.
- Google reklam ürünleri sayesinde fiziksel mağaza müşterilerinde yüzde 25 artış yaşandı.
- İşletme anketine göre 2021 yılında 700 binden fazla mikro ve küçük işletme İşletme Profili kullanımı ile ek gelir artışı elde etti.