Sosyal medya uygulamaları günden güne sürüm geliştiriyor. Hobi olarak kullanımın yanı sıra ticari amaçlı da kullanılan sosyal medya uygulamaları arasında Instagram da bulunuyor. Instagram üzerinden açılan işletmeler birçok kullanıcıya hitap ediyor. Uygulama üzerinden alışveriş yapanlar, zaman zaman istediği sonuca varsa da bazen olumsuz sonuçlar ile karşılaşabiliyor. Satıcı ve ya ürün ile ilgili sorun yaşayanlar, Instagram'ın yönlendirdiği şu adımları izleyebilir.
Aylin Eldeniz - Posta.com.tr Teknolojinin gelişmesiyle birlikte her an her yerde her ürüne ulaşabilmek oldukça kolay. Alışverişe yönelik internet siteleri haricinde, sosyal medya uygulamaları üzerinden de gelişen alışveriş seçenekleri yoğun ilgi görüyor. Organik gıda ürünleri, ev araç gereçleri, giyim, tatil paketleri ve birçok alanda daha hizmet veren sosyal medya uygulamaları arasında Instagram 7'den 70'e uzanan kullanıcıları bünyesine çekiyor. Kimi zaman memnuniyet dolu alışveriş yapılsa da kimi zaman satıcı ve ya ürün odaklı problemler yaşanabiliyor.
Instagram alışverişlerinde yaşanan problemlerin çözümü için uygulanması gereken adımlar şunlar:
Bir satıcıyı şikayet etmek için:
Şikayet etmek istediğiniz satıcının profiline gidin.
Sağ üstte (iPhone) veya more options (Android) simgesine dokunun.
Şikayet Et'e dokunun ve ekrandaki talimatları izleyin.
Yanıltıcı içerik veya olası bir dolandırıcılıkla ilgili olarak bir satıcıyı şikayet etmek için:
Şikayet etmek istediğiniz satıcının profiline gidin.
Sağ üstte (iPhone) veya more options (Android) simgesine dokunun.
Şikayet Et (iPhone) veya Şikayet Et… (Android) seçeneğine ve sonra Hesabı şikayet et'e dokunun.
Instagram'da olmaması gereken içerikler paylaşıyor'a dokunun.
Aşağı inin ve sonra Yanıltıcı veya dolandırma amaçlı olabilir'i seçin.
Bir ürünü şikayet etmek için:
Şikayet etmek istediğiniz ürünün sayfasına gidin.
Sağ üstte (iPhone) veya more options (Android) simgesine dokunun.
Ürünü şikayet et'e dokunun ve bir neden seçin.
Etiketlenmiş bir ürünün yer aldığı bir gönderiyi şikayet etmek için:
Ürünün etiketlendiği gönderiye gidin.
Sağ üstte (iPhone) veya more options (Android) simgesine dokunun.
Şikayet Et'e dokunun ve bir neden seçin.
Bir fikri mülkiyet ihlalini şikayet etmediğiniz sürece şikayetinizin isimsiz olarak yapıldığını unutmayın. Şikayet ettiğiniz hesap, kendisini kimin şikayet ettiğini görmez.
Siparişinizle ilgili yardıma ihtiyaç duyduğunuzda
Instagram'da bir şey satın aldığınızda yardım için ilk olarak doğrudan satıcıyla iletişime geçmeniz gerekir. Satıcının mesajınıza yanıt vermemesi durumunda yardım için Instagram ile iletişime geçebilirsiniz.
Ticaret İlkelerine aykırı hareket eden bir satıcının hesabı askıya alınabilir veya kapatılabilir.
Sahte iddialarda bulunan alıcılar da Alışveriş Koruması İlkelerinde belirtilen sonuçlara tabidir.