TikTok, ABD ara seçimleri öncesinde yanlış bilgi yayılımını önlemek için ekstra önlemler alıyor.
BBC'de yer alan habere göre, 2020 ABD seçimlerinden sonra şirket, influencerların kurallara uymasını sağlamak için daha fazla önlem almaları gerektiğini kabul etti.
TikTok, önümüzdeki haftalarda reklam ajansları ve influencer'larla seçimlerle ilgili ücretli içeriğe yönelik kuralların aktarılacağı kısa bir toplantı düzenleyeceğini ve eğitici bir içerik yayınlayacağını duyurdu.
Uzun zamandır ücretli siyasi reklam yasağının olduğunu söyleyen şirket, ücretli veya değil, herhangi bir siyasi içerik tespit edilirse platformdan hemen kaldırılacağı konusunda uyardı.
DEMOS Araştırma Derneği’nin Sosyal Medya Analiz Merkezi Başkanı Ellen Judson yaptığı açıklamada, TikTok’un kurallar konusunda iyileştirmeler yapılabileceğini kabul ettiğini görmenin güzel olduğunu ancak influencerları bu konuda eğitmenin zayıf bir yöntem olduğunu ve siyasetçilerin bunu fark edip bu boşluktan faydalanacağını söyledi. Ancak TikTok’un aldığı yeni önlemler, sadece ücretli içerikleri değil, genel olarak tüm içeriklerin TikTok’un politikalarını ihlal etmemesi gerektiğini kapsıyor.
TikTok, seçimlerle ilgili yanlış bilgilendirme, seçim çalışanlarına yönelik olanlar da dahil olmak üzere taciz, nefret söylemi gibi davranışları içeren paylaşımları yasaklıyor. Bununla birlikte şirket, yanlış bilgi yayılımının önüne geçmek için adımlar atıyor.