Eko sahtekarlık
Çevre konularına duyarlılığı be yüksek ekolojik bilinciyle bilinen Z kuşağının, aynı zamanda en büyük hızlı moda tüketicisi olduğu ortaya çıktı.
Gazete Haberi
ABD merkezli ikinci el ürün platformu ThredUp, bir araştırma yaptı. Buna göre Z kuşağı, yani 1997-2012 doğumluların yüzde 65’i, sürdürülebilir alışveriş yapma taraftarı. Çevreye duyarlı üretim yapan markaları desteklemek istiyorlar. Hızlı moda alışverişinin çevreye olan zararlarını kabul ediyorlar. Ancak henüz günlük hayatlarına adapte ettikleri bir ekolojik bilinç reformu gerçekleştiremediler. Zira hızlı moda tüketicilerinin büyük bir bölümünü Z kuşağı oluşturuyor. Üçte biri, uygun fiyatlı ve şık alışveriş alışkanlıklarına ‘bağımlı’ olduğunu kabul ediyor. Moda, tarımdan sonra su kaynaklarını en çok tüketen ikinci endüstri.
ARADA KALDILAR
Küresel karbon emisyonlarının yüzde 2 ila yüzde 8’inden moda endüstrisi sorumlu. Sürdürülebilirliğe çok önem verdiğini söylese de Z kuşağının sosyal medyada ünlü olan üyeleri, hızlı moda markalardan alışverişe teşvik ediyor. Sadece üç kez giyilecek kıyafetler üreten markaların tanıtımını en çok onlar yapıyor. Öte yandan birçok Z kuşağı üyesi, hızlı moda platformlarından yaptığı alışveriş için suçluluk duyuyor. Ancak hayat pahalılığı ve dışlanmamak için yaşadıkları trendlere uyma baskısını suçluyorlar. Uzmanlar gençlerin sürekli hedefli reklam ve çevrimiçi fırsatlar bombardımanına tutulduğunu, genç tüketicilerin tüm zamanlardan daha fazla dürtüsel alışverişe sevk edildiğini söylüyor.