The Economist'ten yeni yorum! Adeta 'U' dönüşü yaptı
Tarihinde ilk defa ikinci tura giden Türkiye'yi yakından takip eden dünya basını Erdoğan'ın zaferine geniş yer ayırmaya devam ederken İngiliz The Economist dergisinden 'U' dönüşü olarak yorumlanan bir analiz geldi.
İngiltere menşeili The Economist dergisi, Türkiye cumhurbaşkanlığı seçimleri sırasında birbirinden tartışmalı başlıklar ve manşetler yayınlamıştı. Bununla da kalmayan Economist, 14 Mayıs'taki ilk seçim turu öncesinde kapak fotoğrafına 'Erdoğan gitmeli' diye yazmıştı.
28 Mayıs Cumhurbaşkanlığı 2. tur seçimlerini, resmi olmayan sonuçlara göre Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan kazandı. Oyların yüzde 52,16'sını alan Erdoğan'ın zaferi Dünya basınında geniş yer bulmaya devam ediyor.
Seçim sürecindeki kapağı ile tepkilerin hedefi olan İngiliz The Economist dergisi 'U' dönüşü yaptı.
Seçim sonrası Ankara'daki gelişmeleri anbean okurları ile paylaşan The Economist şu değerlendirmede bulundu;
Erdoğan'ın Türkiye'deki cumhurbaşkanlığı zaferi, zaten ne kadar güce sahip olduğunu gösteriyor.
Seçimin hemen ardından ''Erdoğan'ın kaybedeceğine ilişkin söylentilerin fazlasıyla abartıldığı ortaya çıktı' diyen İngiliz dergi haberinde şu ifadelere yer vermişti;
Türkiye'yi 20 yıldır önce başbakan, sonra cumhurbaşkanı olarak yöneten Erdoğan, şimdi bunu beş ve belki daha fazla yıl daha sürdürecek.
İkinci turun ardından manşetlerini jet hızıyla değiştiren The Economist, 'Recep Tayyip Erdoğan yeniden Türkiye'nin Başkanı olarak seçildi' başlığını kullanmıştı.