Uçak kıtlığı uyarısı
Endonezya’dan Suudi Arabistan’a gitmek üzere önceki gün Makassar’dan havalanan Garuda Indonesia havayolu şirketine ait Boeing 747-400 tipi uçağın motoru kalkışta alev aldı. Hemen piste dönen uçak, acil iniş yaptı. Uçaktaki 450 yolcu ve 18 mürettebattan yaralanan olmadı. Ancak bu durum, Boeing firmasının son zamanlarda yaşadığı acil durum vakalarının son halkası oldu.
Gazete Haberi
2018 ile 2019’da Endonezya ve Etiyopya’da meydana gelen ve toplam 346 kişinin öldüğü 2 uçak kazasına karışan Boeing 737 Max 9 tipi uçakların uçuşu uzun süre yasaklanmıştı.
ÜST ÜSTE KAZALAR
Bu yıl ocakta Amerikan Alaska Havayolları’na ait başka bir Boeing 737 Max uçağının kapısının uçuş sırasında patlaması, firma hakkındaki soru işaretlerini yeniden gündeme getirmişti. Martta 4 gün içinde firmanın karıştığı 3 büyük olay yaşandı. 3 Mart’ta ABD Houston’da bir uçak teknik arıza nedeniyle pistten çıktı. 6 Mart’ta Teksas’ta bir uçağın kalkışta motoru yandı. Ertesi gün de San Francisco’da bir uçağın tekerleği, aşağıdaki araçların üzerine düştü. Ardından dünya genelinde birçok uçak teknik arıza nedeniyle acil iniş yaptı. Son olarak 8 Mayıs’ta iniş takımları açılmayan Boeing uçağı, İstanbul Havalimanı’na gövdesi üzerine iniş yapmak zorunda kaldı.
KİRALIK BULUNAMIYOR
Tüm bu olaylar nedeniyle birçok havayolu firması, Boeing uçaklarının uçuşunu durdurdu. Bu arada Airbus uçaklarının motorlarını üreten firma da arıza nedeniyle yüzlerce motoru geri çağırdı. Bu da bir anda ‘uçak kıtlığına’ yol açtı. Birçok firma uçak kiralama yöntemine başvurdu. Ancak talebin yüksek olmasına rağmen piyasada yeterli uçak yok. Uçak kiralama şirketi Avia, 30’dan fazla uçak kiralayan Türk Hava Yolları’nın (THY) en büyük müşterileri olduğunu söyledi. Buna karşılık uzmanlar 2026’ya kadar birçok uçuşun, uçak bulunamayacağı için iptal edileceğini tahmin ediyor.
Endonezya’da uçak piste böyle indi.
İstanbul Havalimanı’nda uçak gövdesinin üzerine iniş yapmıştı.
ABD’de uçağın kapısı havada patlamıştı.