Eğitim - KariyerDikkatli okuma yapabilen öğrencilerin zorlanmadan yapabilecekleri bir sınav

Dikkatli okuma yapabilen öğrencilerin zorlanmadan yapabilecekleri bir sınav

Paylaş
Dikkatli okuma yapabilen öğrencilerin zorlanmadan yapabilecekleri bir sınav

2016 TEOG sınavının birinci oturumu sona erdi. Peki uzmanlar sınav hakkında ne gibi yorumlarda bulundu? POSTA gazetesi Eğitim Editörü Yaşar Özay yazdı

Yaşar ÖZAY/ Eğitim Editörü

“Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş sınavı” TEOG-1’in oturumu tamamlandı. İlk oturumda; 20 Türkçe, 20 Matematik ve 20 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sorusu olmak üzere toplamda 60 soru soruldu. Fen ve Teknoloji, İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük, İngilizceden oluşan 60 soruluk 2’nci oturum ise yarın yapılacak.

Sınav sorularını değerlendiren Bahçeşehir Okulları Bölüm Başkanları “Türkçe dikkatli bir okuma, çıkarım yapma becerisi ve kelime bilgisi isteyen, Matematik yeterli düzeyde çalışmış öğrencilerin çok zorlanmadan yapabileceği, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi bilgi, dikkat, okuma-anlama ve yorumlama becerisini ölçen bir sınavdı” yorumlarında bulundu.



Tülay Uğurludural- Bahçeşehir Okulları Türkçe Bölüm Başkanı

“Türkçe dikkatli bir okuma, çıkarım yapma becerisi ve kelime bilgisi isteyen seçici bir sınavdı. Türkçe sorularını içerik bakımından incelediğimizde 20 sorunun kazanım dağılımı şöyledir: Kazanımlar doğrultusundaki Türkçe sorularının geçen yıllardaki TEOG sınavlarına göre daha ayırt edici olduğu söylenebilir. Bu sınavda zorluk derecesinin yüksek olduğu birkaç soru dikkat çekmektedir.

Öğrenciler; sözcükte anlam, paragrafta dil ve anlatım ve edebî türe ait sorularda zorlandıklarını dile getirmişlerdir. “unutmak” sözcüğüyle ilgili soruda verilen cümleler için belirtilen anlamlar tam örtüşmediğinden öğrencilerin çoğu bu soruda ikileme düşmüştür. Öğrenciler; sözcükte anlam, paragrafta dil ve anlatım ve edebî türe ait sorularda zorlandıklarını dile getirmişlerdir.Yazım, noktalama, fiili



Yahya Cemali- Bahçeşehir Okulları Matematik Bölüm Başkanı

“Matematik, yeterli düzeyde çalışmış öğrencilerin çok zorlanmadan yapabileceği sınavdı. Sınav, genel olarak kazanımların açıkça sorgulandığı, okuduğunu anlama ve adım adım işlem yapma becerisinin ön planda olduğu bir sınavdır. Sınavda kazanım dışı soru bulunmamaktadır. Sınav orta güçlükte, yeterli düzeyde çalışmış öğrencilerin çok zorlanmadan yapabileceği bir sınav olmuştur.

Problem olarak sorulan sorular, anlamlı okuma becerisi ve adım adım işlem yapma becerisi gerektirdiğinden öğrencileri zorlayan sorular olmuşlardır. Özellikle kareköklü sayılar konusunun üç sorusu öğrencileri zorlamıştır. İfadeleri açık ve net olan sınav sorularından yedi tanesi, çözüm yapılıp cevabı bulunan türden değil, tek tek seçenekler kullanılarak cevabı bulunabilecek türdendir."



Yasemin Arayan –Bahçeşehir Okulları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bölüm Başkanı

“Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi bilgi, dikkat, okuma- anlama ve yorumlama becerisini ölçen bir sınavdı. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sorularının içerik bakımından incelediğimizde 20 sorunun kazanım dağılımı şöyledir: Sınav 8. sınıflar için MEB tarafından yayımlanan kazanım çizelgesinde belirtilen kazanımları kapsamaktadır. Sınavı içerik olarak değerlendirdiğimizde bilgi ile birlikte okuma-anlama ve yorumlama becerisini ölçen soruların ağırlıkta olduğu görülmektedir.

Geçen seneki Merkezi Ortak Sınav 1 sorularıyla karşılaştırdığımızda bu yıl ki soruların daha ayırt edici olduğu gözlemlenmiştir. Akıl ve irade ile ilgili soruda anlatılan hikayenin öğrenciler tarafından yanlış yorumlamaya müsait olduğu ve Ayete-l Kürsi’nin anlamı ile ilgili sorunun ancak bilgiye hakim öğrenciler tarafından yapılabileceği söylenebilir."

Haberin Devamı