Ekonomi100 milyon dolarlık yatırımla 1300 kişiye istihdam

100 milyon dolarlık yatırımla 1300 kişiye istihdam

Paylaş
100 milyon dolarlık yatırımla 1300 kişiye istihdam

Kişisel bakım marketi Gratis, İstanbul Tuzla’daki lojistik merkezine ek olarak Adana’da ikinci bir lojistik merkezinin temelini attı.

15 yılda 81 ilde 714 mağazaya ulaşan marka, 56 bin 500 metrekarelik yeni lojistik merkeziyle Akdeniz, İç Anadolu, Orta ve Doğu Karadeniz, Doğu Anadolu ve Güney Doğu Anadolu bölgelerine daha hızlı hizmet verecek. Güçlü teknolojik alt yapıya sahip olacak lojistik merkezi, tam kapasite ile çalışmaya başladığında 1300 kişiye de istihdam sağlayacak. 100 milyon dolar yatırım ile hayata geçirilen merkezin 2025 yılı sonunda faaliyete başlaması planlanıyor.

Haberin Devamı

E-TİCARETTE TAM GAZ

Adana’daki bu yatırım ile ülke genelinde 1500 mağazaya ulaşacaklarını ve çalışan sayısını 20 binin üzerine çıkaracaklarını belirten Gratis Kurucu Ortağı Demir Sabancı, “Kendi segmentimizde pazar payının 50’si bizim. Yeni lojistik merkeziyle de sektördeki liderliğimizi pekiştireceğiz” dedi. Sabancı, Tuzla’daki tek deponun yetmediğini belirterek, “O yüzden dedik ki daha büyük ölçeklisini Adana’ya yapalım. Burası bütün Anadolu’yu besleyecek. Tuzla, Marmara ve Batı Ege’deki müşteriye daha hızlı cevap verebilecek. E-ticarette frene basıyorduk. Şimdi frenden ayağımızı çekeriz” dedi.

TÜM İLÇELERDE MAĞAZA

Adana deposunun hizmete girdiğinde 20-25 bin civarında olan ürün çeşidinin 50 bin çeşide çıkacağını söyleyen Sabancı, “Bu depo bizi her yönden ikiye katlayacak. 3-5 yılda Türkiye’nin tüm ilçelerinde mağaza açmayı hedefliyoruz” dedi. Öte yandan Gratis’in 11 adet kendi markası olduğunu belirten Sabancı, “Tezgahlarımızdaki ürünlerin yüzde 40’ını bu markalar oluşturuyor. Kendimize ait markalarımızı sürekli içerik, gramaj olarak her türlü yeniliyoruz. Ayrıca online satışların cirodaki payı yüzde 10’larda ama açılan merkezle birlikte bunu da artıracağız” diye konuştu.

Haberin Devamı

YURTDIŞINA DA AÇILACAK

Mağazalarının tümünün kendilerine ait olduğuna dikkat çeken Demir Sabancı, yurtdışından çok sayıda franchise talebi geldiğini belirterek, şunları söyledi: “Yurt dışından bakanlar arıyor, hatta beni bir emir bile aradı. Kızı gelmiş görmüş, beğenmiş. ‘Gel bizim memlekette aç’ diye. Biz ayaklarımız yere basmadan o coğrafyalara girmeyeceğiz. Günü geldiğinde kendi markalarımızla, konseptimizle açma hedefimiz var.”