Ekonomi2025’e çevreci araç akımı damga vuracak

2025’e çevreci araç akımı damga vuracak

Paylaş
2025’e çevreci araç akımı damga vuracak

Markaların bu yıl pazara sunacakları yaklaşık 90 yeni modelin yarısından fazlası hibrit veya tam elektrikli olacak.

Türkiye pazarında elektrikli araçların payı hızla artıyor. Geçtiğimiz yıl benzinli otomobil satışları 588 bin 914 adetle yüzde 60.1, hibrit satışları 184 bin 177 adetle yüzde 18.8, elektrikli satışları 105 bin 315 adetle yüzde 10.7, dizel satışları 95 bin 985 adetle yüzde 9.8, otogazlı satışları 5 bin 950 adetle yüzde 0.6 pay aldı. Bu yıl tam elektrikli pazarın 130 bin adetlerde oluşması öngörülüyor. Bu yıl pazara girecek yeni otomobil ve hafif ticari araç sayısının 90’a ulaşması öngörülürken bu tabloda en çok elektrikli ve hibritler yer alacak.

Haberin Devamı

VW GRUBU’NDAN YENİ MODEL ATAĞI

VW markası 3’ü tam elektrikli 8 yeni model getirirken Audi de 6 yeni model ithal edecek. Audi Q6 e-Audi Q5 2025 yılın ilk çeyreğinde gelecek modeller. Sportif Fransız marka Alpine’in ilk tam elektrikli modeli A290’ı haziran ayında getirecek. Otomobilde, 130 kW ve 160 kW gücünde motor seçenekleri yer alacak. Batarya ise 52 kWh kapasitesinde olacak. Küçük elektrikli ID.3’ü önümüzdeki günlerde getirecek VW markası ID.4 ve ID.7’yi satışa sundu.

TİCARİDE DE YOĞUN

Ticari araç tarafında ise yılın ilk yarısında ID. Buzz GTX, California, Multivan, Caravelle ve Transporter City Van devreye giriyor. Skoda’nın elektrikli C-SUV’u Elroq, ikinci çeyrekte satışa sunulacak. 55 kWh, 63 kWh ve 82 kWh boyutlarında üç farklı batarya kapasitesinin yanı sıra 125 kW ile 210 kW arasında değişen motor güç seçenekleri de bulunuyor, 560 km’yi aşan menzile ulaşıyor. Fiat’ın B sınıfındaki Grande Panda’nın da elektriklisi ikinci yarıda gelecek.

Haberin Devamı

TÜM MARKALAR ELEKTRİKLENİYOR

BYD, 2025 yılında mevcut ürün gamına 7’nci model olarak sportif SUV’u Sealion 7’yi de ekliyor. Sealion 7, 2025’in üçüncü çeyreğinde Türkiye pazarına sunulacak. Yeni Renault 5 E-TECH yüzde 100 elektrikli modeli mayıs ayında gelecek. 90 ve 110 kW güç seçenekleri, 40 ve 52 kWh batarya seçenekleri olacak. B segmentteki elektrikli SUV Hyundai Inster ilkbaharda gelecek. Araçta 42/49 kW gücünde iki motor seçeneği olacak. Ayrıca Inster Cross versiyonu da olacak. Her iki araç da önden çekişli düzeneğe sahip. Elektrikli Ioniq serisinin zirve noktası Ioniq 9 haziranda gelecek. Kasımda Ioniq 6’nın makyajlanmış hali pazara sunulacak. Ioniq 6’nın motor gücü ve pili büyümüş; 125 kW ve 160 kW’lık 2 motor seçeneğine ve 63 kWh’lık bataryaya sahip olacak. Opel’in amiral gemisi Grandland’ın elektriklisi pazara girerken B SUV Frontera’nın elektriklisi yaz aylarında geliyor.

KIA’LARDA 12 AY SIFIR FAİZ FIRSATI

Kia’nın amiral modellerinden tam elektrikli EV9 modeli, tüzel müşteriler için şubat ayına özel olarak 750 bin TL’ye 12 ay yüzde sıfır faiz avantajına sahip. Kia, şubat ayı kampanyaları kapsamında bireysel müşterilerine özel olarak Yeni Picanto, Stonic, XCeed ve Niro EV modellerinde yüzde sıfır faiz imkânı sağlıyor. Yeni Picanto ve XCeed 200 bin TL’ye 12 ay yüzde sıfır faiz; Niro EV ve Stonic ise 250 bin TL’ye 12 ay yüzde sıfır faiz fırsatıyla satışa sunuluyor. Fiyatı 2 milyon TL’nin altında olan Sportage versiyonlarında ise 250 bin TL’ye 12 ay yüzde 1.99 faiz avantajı mevcut.

Haberin Devamı

2025’e çevreci araç akımı damga vuracak

EV’LER BAKIMDA 50 BİN TL AVANTAJLI

Enflasyon, döviz kuru ve üretim maliyetlerinin etkisiyle içten yanmalı motorlu araçların bakım ücretleri ciddi bir yük haline gelirken, elektrikli araçlar bu konuda avantaj sunuyor. LenaCars & Sarjagel. com Genel Müdürü Selçuk Nazik, elektrikli ve içten yanmalı araçların bakım maliyetlerini karşılaştırarak bazı sonuçlar paylaştı ve ilk 30 bin kilometredeki farkın ortalama 50 bin TL’yi bulduğunu aktardı. Nazik, “Elektrikli bir araç yaklaşık 250-300 parçadan oluşurken, geleneksel benzinli veya dizel araçlar 2 bin 500-3 bin parçayla üretiliyor. Bu durum, elektrikli araçların bakım maliyetlerini önemli ölçüde düşürüyor. Ayrıca, elektrikli araçların bakım sıklığı da içten yanmalı araçlara göre çok daha az. İçten yanmalı araçlar ise daha sık ve pahalı bakım ihtiyaçlarıyla kullanıcılarına ek maliyetler getiriyor. Aradaki fark ekonomik araçlarda ortalama 50 bin TL’yi buluyor. Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte, bu avantajlar daha da belirgin hale gelecek” diye konuştu.

Haberin Devamı

6 MİLYONLUK SATIŞA ULAŞTI

Toyota, tam hibrit, şarj edilebilir hibrit, tamamen elektrikli ve hidrojen yakıt hücreli araçlardan oluşan çoklu mobilite stratejisiyle sektörde öncü rolünü sürdürüyor. Toyota, 2024 yılı sonunda Avrupa’da 6 milyon elektrifikasyonlu araç satarak önemli bir kilometre taşını geride bıraktı. 1997-2024 yılları arasında Toyota’nın dünya çapındaki elektrifikasyonlu araç satışları ise 30 milyonu geçti. Toyota’nın Türkiye’deki tam hibrit satışları ise 2009 yılından bu yana 127 bin adedi aştı.

2025’e çevreci araç akımı damga vuracak

RENAULT’DAN HAFİF TİCARİ DEVRİMİ

Haberin Devamı

Fransız marka, Ampere tarafından geliştirilen SDV (Yazılım Tanımlı Araç) mimarisi etrafında inşa edilen, sektör için esnek ve ölçeklenebilir elektrikli bir seri sunmaya hazırlanıyor. Elektrikli yeni 3 araç Fransa’daki Renault Group Sandouville tesisinde üretilecek ve 2026’dan itibaren pazara sunulacak. Trafic E-Tech electric modern ve işlevsel bir tarza sahip. Kısa ön çıkıntıya ve uzatılmış dingil mesafesine sahip, köşelerde konumlandırılmış tekerleklerle iç alanı en üst düzeye çıkarırken bir Renault Clio’nunkine eşdeğer bir dönüş yarıçapı sağlıyor. Geniş bir ihtiyaç yelpazesini karşılamak üzere tasarlanan Goelette E-Tech electric, şasi kabin, kasa ve damperli olmak üzere üç versiyonda mevcut olacak.