Ekonomi3 yılda stratejik yatırımla zirveye oynuyor

3 yılda stratejik yatırımla zirveye oynuyor

Paylaş
3 yılda stratejik yatırımla zirveye oynuyor

Sabancı şirketlerinden Çimsa, 2021 yılında İspanya merkezli Bunol şirketini alarak beyaz çimentoda dünyanın sayılı üreticisi arasına girdi. Amerika’da beyaz çimento tesislerine ilave gri çimento tesisi yatırımıyla kıtadaki rekabet gücünü artırdı. Son olarak İrlanda merkezli 600 futbol sahası büyüklüğündeki Mannok’u alarak büyük avantaj sağladı. 100’üncü yılını kutlamaya hazırlanan Sabancı, son 3 yılda bu 3 stratejik hamleyle gelecek 100 yılın rotasını çizdi.

İSPANYA’DAN İRLANDA’YA

Haberin Devamı

Yapı Malzemeleri Grubu’nu Malzeme Teknolojileri Grubu’na dönüştüren Sabancı, son yıllarda gerçekleştirdiği büyük uluslararası satın almalarla küresel büyümesine hız verdi. Sabancı Topluluğu şirketlerinden Çimsa, 2021 yılında tamamlanan Bunol (İspanya) satın alımı, geçtiğimiz günlerde onaylanan İrlanda merkezli çimento üreticisi Mannok’un satın alımı (sözleşme bedeli 330 milyon Euro), ABD’de ve Türkiye’de devam eden yatırımlarıyla lokal bir çimento üreticisinden global bir yapı malzemeleri şirketine dönüştü.

GELECEĞIN ALTYAPISI HAZIR

Üç kıtaya yayılan yatırımlarıyla küresel ayak izini güçlendiren Çimsa, bir yandan da hidrojen, yenilenebilir enerji ve alternatif yakıt odağındaki teknoloji yatırımlarıyla yapı malzemelerinde geleceğin altyapısını hazırlıyor. Şirketin özellikle Bunol yatırımı dikkat çekiyor. Bunol sadece yeni pazarların kapısını açmıyor, bir yapı malzemeleri şirketinin sahip olması gereken birçok yetkinliği, Çimsa’nın Türkiye’deki üretim tesislerine transfer eden bir teknoloji ve sürdürülebilirlik merkezi işlevi de görüyor.

Haberin Devamı

İLERİ MALZEME DEVRİMİ

Bunol tesisinde düzenlenen toplantıda konuşan Sabancı Holding Malzeme Teknolojileri Grup Başkanı Burak Orhun, tüm dünyanın gündeminin sürdürülebilirlik olduğuna dikkat çekerek, “Bugün her şirket net sıfır hedeflerinden bahsediyor. Net sıfır hedeflerinin yakalanabilmesi, sadece ve sadece ileri malzeme devrimiyle mümkün” dedi. Kordsa’nın Malzeme Teknolojileri Grubu’na dahil olmasıyla ileri malzeme konusunda oyun kurucu haline geldiklerine dikkat çeken Orhun, “Malzeme ve üretim teknolojilerindeki yıkıcı inovasyonlarla gelecek 50-100 yılın altyapısını hazırlıyoruz” dedi.

100 MİLYAR DOLARLIK PAZAR!

YENİ SATIN ALMALARA ODAKLANDI

Bugün ileri malzeme pazarının dünyada 65 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını söyleyen Burak Orhun şöyle devam etti: “Bu pazarın önümüzdeki 5 yıl içerisinde 100 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşmasını öngörüyoruz. Malzeme Teknolojileri Grubu olarak bugün ciromuzun içerisinde ileri malzemenin payı yaklaşık yüzde 10. Bunu 5 yılda yüzde 30-40’lara çıkarmayı istiyoruz. Bunun için büyük montanlı satın almalar yapmamız gerekiyor. Bu satın almalar için öncelikli pazarlarımız Kıta Amerikası ve Avrupa. Bugün Malzeme Teknolojileri Grubu’nun Sabancı net aktif değeri içerisindeki payı yaklaşık yüzde 15 seviyesinde.”

Haberin Devamı

GELİRİNİN YÜZDE 70’İ DÖVİZ

Çimsa’nın bugün 6 kıtadaki 70’e yakın ülkeye katma değerli yapı malzemeleri çözümleri sunan küresel bir marka olduğunu vurgulayan Umut Zenar, şu bilgileri paylaştı: “Beyaz çimentoda dünyanın en büyük ikinci üreticisiyiz. Kalsiyum alüminat çimentoda (CAC), Mersin’deki ilave yatırımımızın katkısıyla dünyanın en büyük üçüncü oyuncusu konumuna geldik. ABD’deki payımız yaklaşık yüzde 20. İspanya’da pazar lideriyiz. Toplam gelirlerimiz içerisinde döviz gelirlerinin payı yaklaşık yüzde 60’tı. Mannok alımıyla bu oranı yüzde 70’in üzerine taşımış olduk.”

MANNOK’U 2 YIL TAKİP ETTİ 5.5 ÇARPANLA SATIN ALDI

AMERİKA’DA GÜÇ KAZANIYOR

Son 3 yılda hayata geçirdikleri 3 stratejik yatırıma dikkat çeken Çimsa CEO’su Umut Zenar ise şunları aktardı: “2021’de Bunol’u alarak beyaz çimentoda dünyanın sayılı üreticileri arasına girdik. Avrupa’daki bu büyüme adımımızı, Amerika coğrafyasına taşımak adına, ABD’de gri çimento üretim tesisinin temellerini attık. ABD’de var olan beyaz çimento tesisimize ilave olarak hayata geçireceğimiz bu tesisle hem bölgedeki ürün çeşitliliğimizi artıracak hem de Amerika’da ayak izimizi güçlendireceğiz. Son olarak geçtiğimiz günlerde Mannok’u Çimsa bünyesine kattık.”

Haberin Devamı

İNGİLTERE’YE DE AÇILDI

Mannok satın alımının önemine dikkat çeken Umut Zenar, “Yaklaşık 2 yıldır takip ettiğimiz bir şirketti Mannok. Yaklaşık 600 futbol sahası büyüklüğünde teknolojik bir tesis. Paketleme tesisi tam otomatize, robotlarla çalışıyor. Tabir-i caizse bir organize sanayi bölgesini bünyemize kattık. Finansal olarak da çok başarılı bir anlaşma oldu. 5.5 çarpanla aldık. Mannok hali hazırda son derece kârlı. Özellikle yalıtım ve ambalajda İngiltere’de çok aktif. Sadece İngiltere’de yılda 150 milyon Euro ciro yapan bir şirket. İrlanda ve Birleşik Krallık coğrafyasında bize çok büyük güç katacak” dedi.

Haberin Devamı

SEKTÖRE ÖRNEK HAREKETLER!

İleri malzemede oyun kurucu olabilmek için sadece küresel ayak izine değil aynı zamanda küresel etki gücüne de odaklandıklarını belirten Umut Zenar, şunları kaydetti: “Futbolu çok seven biri olarak şöyle bir benzetme yapayım. Bundan 5-6 yıl öncesine kadar Süper Lig’de şampiyonluk için mücadele ederken, bugün bir yandan küresel başarılarımızla Şampiyonlar Ligi’nde zirveye oynuyoruz bir yandan da UEFA’nın yönetimindeyiz. Evet küresel başarılarımız önemli ama bizim için asıl önemli olan bu başarılarımızla hem Türk iş dünyasına hem de küresel ölçekte sektörümüze örnek olmak.”