5 kişiden 3'ü çevreci ürün tercih ediyor
Geçen hafta Almanya’nın başkenti Berlin’de düzenlenen teknoloji fuarı IFA’da Beko ve Grundig markalarıyla gövde gösterisi yapan Arçelik, sürdürülebilir beyaz eşyalarıyla ses getirmişti. Etkinlik sonrası biraraya geldiğimiz Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer, her 5 kişiden 3’ünün sürdürülebilir ürünler için daha çok harcama yapma motivasyonuna sahip olduğunu belirterek, “Arçelik 2022 yılında Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi’nde 100 üzerinden 87 puan alarak üst üste dördüncü kez dayanıklı tüketim sektöründe en yüksek skoru elde eden şirket oldu” dedi.
Murat Gülderen
İKLİM DOSTU MAĞAZA
Geçen yıl perakende sektöründe sürdürülebilirlik dönüşüm başlattıklarına dikkat çeken Can Dinçer, şöyle devam etti: “Bugün 6 iklim dostu mağazamız bulunuyor. Bu mağazalarımız, proje aşamasından itibaren, malzeme kullanımından aydınlatmasına, enerji, su kullanımından atık yönetimine ve deneyim alanındaki aktivitelere kadar her aşamada sürdürülebilirlik odağında iklim dostu olarak tasarlandı. Bu mağazalarımızın sayısını önümüzdeki dönemde 60’a çıkarmayı planlıyoruz.”
TÜM DÜNYADA ENFLASYON VAR
Dünyanın her ülkesinde enflasyon olduğuna da dikkat çeken Can Dinçer, “Türk tüketicisi enflasyon olunca içine kapanmıyor, parasını korumak için talebi öne çekiyor. Almanya’daki arkadaşlarla konuştum, beyaz eşya pazarı yüzde 10-15 daralmış. Bizde Ocak-Temmuz döneminde adet bazında yüzde 21 artış olmuş. Bu çok iyi bir rakam. Enflasyonist ortamda gıda fiyatları da artıyor. Yaz döneminde özellikle bölgesel ürünler stoklanıyor. Bu da derin dondurucu ve buzdolabı satışlarını artırıyor. Halihazırda 2000-2500 dolarlık buzdolaplarımız satılıyor Amerika’da. Ayrıca Türkiye dünyanın en büyük bulaşık makinası pazarlarından biri. İlk üçte yer alıyor” diye konuştu.
TÜRKİYE ÜRETİMDE 2’NCİ ÜS OLDU
Sektörle ilgili veriler de paylaşan Can Dinçer, şunları söyledi: “2022 yılında global beyaz eşya pazarında 230 milyar dolar ciro elde edildi. Dünya beyaz eşya sektörünün 2024’te 557 milyon adet ve 285 milyar dolar büyüklüğe ulaşacağı tahmin ediliyor. Türkiye Çin’den sonra dünyanın ikinci büyük üretim üssü konumunda. Dünya beyaz eşya üretiminin yüzde 8’sini gerçekleştiriyor. Türkiye ayrıca 2022 yılında yaklaşık 33 milyon adet satış gerçekleştirildi. Beyaz eşya sektörü yılda 4.5 milyar dolar civarında ihracat yapan ve yaklaşık 4 milyar dolar dış ticaret fazlası veren önemli bir alan. Sektörümüz, 60 bin doğrudan, 600 bin dolaylı istihdam sağlıyor. 15 bin bayi, 3500 yetkili servisi, yan sanayisi ve tedarikçileri ile büyük bir ekosistemi temsil ediyor.”