Ekonomi6’ncı fabrikayla ihracat yapacak

6’ncı fabrikayla ihracat yapacak

Paylaş
6’ncı fabrikayla ihracat yapacak

Cumhuriyet tarihinin ilk global yatırımcılarından biri olan Nestlé, Türkiye’deki yatırımlarına hız kazandırdı.

Yarısı son dört yılda olmak üzere Türkiye’de son 20 yılda 432 milyon İsviçre Frangı tutarında yatırım yapan marka, yıl sonunda yeni evcil hayvan maması fabrikasını faaliyete geçirmeyi planlıyor. Çeşitli fazlar halinde ilerleyen bu yatırımın değeri 98 milyon İsviçre Frangı (109 milyon dolar) olacak. Yeni yatırımla şirketin Türkiye’deki fabrika sayısı 6’ya ulaşacak. Yaş ve kuru mama üretilmesi planlanan ve alanında Avrupa’nın en büyük olacak fabrikadan ihracat da gerçekleştirilecek.

Haberin Devamı

YÜZDE 86’SI YEREL KAYNAK

Türkiye’de 119 yıldır üretimini sürdüren markanın 17 bin 400 kişiye istihdam yarattığını belirten Nestlé Türkiye Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Başak Ünal, “Bursa Karacabey, Balıkesir, Kestel ve İnegöl’deki fabrikalarla 106 yerel üretici ile işbirliği yapıyor ve üretimin yüzde 86’sında yerel kaynakları kullanıyoruz” dedi. Ünal, “Türkiye’de 50 markayla faaliyet gösteren markamızla sosyal sorumluluk projeleri de yapıyoruz. Nestlé Damak ve TEMA Vakfı işbirliğinde gerçekleşen ‘Fıstığımız Bol Olsun’ projesiyle Antep fıstığında verimi 2011’den bu yana 2.5 kat artırdık ve 8 bin kişiye eğitim verdik” diye konuştu.

HER 10 EVDEN 9’UNDA

Nestlé ayrıca, PricewaterhouseCoopers (PwC) ile yarattığı etkiyi somut bir şekilde ortaya koyan bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırmaya göre, yerel istihdam, ekonomik canlandırma ve ülke ekonomisine katkı yaratmada önemli bir rol oynayan Nestlé Türkiye’nin 2023’teki toplam katma değeri 33.6 milyar Türk lirasına ulaştı. Yani yaratılan her 1 liralık değer, geniş ekonomiye 4 lira değer ekledi. Ayrıca araştırmaya göre şirket, Türkiye’de her 10 evden 9’una ulaşıyor.

Haberin Devamı