Afrika pazarında hızlı adımlarla büyüyor! İlk fabrikasını Fas'ta açtı, yakın coğrafyayı radarına aldı
Türkiye ayakkabı pazarının önemli oyuncularından Flo Group, Lumberjack, Polaris ve Kinetix gibi kendi markalarının yanı sıra Reebok, Nine West ve Lotto gibi global markalarla 3 kıtada, 29 ülkede 800’ü aşkın mağazasıyla faaliyet gösteriyor.
HÜLYA ÇAYLAK
Şanlıurfa’da 1500 kişiye istihdam sağlayan ana fabrikasının ardından, Haziran 2022’de ilk yurtdışı fabrikasını Fas’ın Kazablanka şehrinde açan grup, kısa sürede ülkede pazar lideri konumuna yükselirken, bir yandan da büyümeye devam ediyor. 2024 sonuna kadar 49’u yurtdışında olmak üzere 80 yeni mağaza açmayı planlayan grubun 2024’te ciro hedefi ise 1.5 milyar dolar.
MISIR VE CEZAYİR HEDEFTE
Şirketin Fas’taki fabrikasında basın mensuplarıyla bir araya gelen FLO Group CEO’su Yenal Gökyıldırım, “2012’de İtalyan ayakkabı devi Lumberjack’i satın alarak dünyaya açıldık. İlk yurtdışı mağazasını da 2015’te Kazakistan’da açmıştık. Bugün itibarıyla yurtdışında 282 mağazaya ulaştık. Türkiye’de 600’e yakın mağazamızla yeterince büyüdük. Yeni dönemde dünyadaki büyümemize hız vereceğiz. Özellikle Mısır, Cezayir ve Arabistan’da büyümeyi planlıyoruz. Yurtdışından elde ettiğimiz geliri total ciromuz içinde yüzde 24 seviyesine getirdik. Orta vadede ise yüzde 50-yüzde 50’ye getirmeyi hedefliyoruz” dedi.
55 MİLYON DOLAR CİRO
Fas’ın 14 şehrinde 30 mağazaya ulaştıklarını belirten Gökyıldırım, “Fas bizim için çok önemli bir pazar. Fas’ta internette en çok ayakkabı satan 3 markadan biriyiz. Buradaki fabrikamız Urfa’daki fabrikamızın adeta küçük bir modeli oldu. Kısa sürede ayakkabıda pazar lideri konumuna geldik. Burada yılda yaklaşık 500 bin çift ayakkabı üretiyoruz. Fas’ta 2022’de 19 milyon dolar ciroya ulaşmıştık, 2023 yılında 25 milyon dolara yükseldi. 2024’te ise 29 milyon dolarlık ciro hedefliyoruz. Burada 2030 için 55 milyon dolar ciro ve 50 mağaza hedefimiz var” diye konuştu.
80.5 MİLYON ÜRÜN SATIŞI
“FLO Group olarak, 15 binin üzerinde doğrudan, 70 bin civarında dolaylı istihdam sunuyoruz” diyen Gökyıldırım, şöyle konuştu: “Geçtiğimiz yıl toplam 1 milyar 400 milyon TL yatırım yaptık ve 2023 yılında 42.1 milyar TL yani yaklaşık 1.3 milyar dolar ciroya ulaştık. 2023’te 55 milyonu ayakkabı olmak üzere 80.5 milyon adet ürün sattık. Online kanallarımızda 380 milyon, mağazalarımızda 290 milyon olmak üzere toplam 670 milyon ziyaretçimizi kanallarımızda ağırladık. 2022’de yaklaşık 196 milyon dolar yurtdışı satış hacmine ulaştık, 2024’te 350 milyon dolar hedefliyoruz.”
YEREL TEDARİKÇİLERLE ÇALIŞIYOR
Ürünlerini Türkiye, İtalya ve Çin’deki tasarım ofislerinde tasarladıklarını ifade eden Gökyıldırım, “Kendi modelhanemizde prototiplerimizi üretiyor ve uluslararası akreditasyonlara sahip laboratuvarlarımızda yılda 600 bin ekolojik ve fiziksel test yapıyoruz. Global standartlardaki Şanlıurfa tesisimizde üretim yapıyor ayrıca ülkemizde 200 yerel tedarikçimizle birlikte çalışıyoruz. İlk çeyrekte 10 mağazamızın açılışını tamamladık. Bu yılda var olduğumuz pazarlarda pazar payımızı artırıp özellikle Mısır, Cezayir ve Arabistan’da büyümeyi planlıyoruz” diye belirtti.