Ağır ticari satışlarında sektör iyimser
İlk çeyrekte 2023’ün aynı dönemine göre yüzde 3 daralan ağır ticari araç pazarının önümüzdeki aylarda canlanması bekleniyor.
MEHMET ALİ KANTARCI
TAİD (Ağır Ticari Araçlar Derneği) raporuna göre 2024 Ocak-Mart dönemi ağır ticari araç pazarı, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 3 oranında azaldı. Bu dönemde satışı gerçekleştirilen toplam araç sayısı 10 bin121 olurken sektör temsilcileri önümüzdeki aylarda satışlarda ivmelenme bekliyor. Ağır ticari araçlar sektörünün son yıllarda önemli bir değişimden geçtiğini kaydeden TAİD Başkanı Burak Hoşgören elektrifikasyon, otonom sürüş ve bağlantılı araçlar gibi yeni teknolojilerin sektörde ayrıca bir dinamizm yarattığını vurguladı.
GÜÇLÜ KALDIRAÇ GÖREVİ
Hoşgören,”TAİD bünyesindeki üyelerin faaliyetlerinin, uzun yol taşımacılığından yurtiçi lojistiğine, dağıtım, inşaat, maden, atık yönetimi de dahil olmak üzere pek çok alanda Türkiye’nin ekonomisi için güçlü bir kaldıraç görevi görüyor. Sektörümüz, stratejisini uluslararası standartlara uyum sağlamak ve sürdürülebilirlik ilkelerini benimsemek üzerine belirliyor . Sürdürülebilirlik, her açıdan sektörümüz için bir zorunluluk. Avrupa Birliği ve tüm dünyadaki sürüdürülebilir politikaları uygulamak durumundayız. İklim krizinin yarattığı zorlukları ele almak adına dünya, karbon nötr olma hedefine kararlılıkla ilerliyor. Bunun paralelinde, teknolojideki gelişmeler de mobiliteyi radikal bir biçimde dönüştürüyor. Bu da yenilik, verimlilik ve güvenlik açısından bizlere benzersiz fırsatlar sunuyor”dedi.
16 TON ÜZERİNDE ARTIŞ
2024 ilk 3 ayda çekici satışları, 2024 Ocak-Mart döneminde geçen yıla göre yüzde 25 oranında azalarak 4.708 adet olurken, 16 ton ve üstü kamyon satışları yüzde 55 oranında artarak 4.059 adete çıktı. 16 ton altı kamyon satışları da yüzde 13 oranında azalarak 1.354 adete indi. Hoşgören önümüzdeki dönemde araç satışlarında canlanma beklediklerini vurgulayarak şunları kaydetti: “Sonuç olarak lojistik ve taşımacılık tarihinde son derece önemli bir dönüşüm dalgası yaşıyoruz. Gelişmiş telematik, yapay zekâ ve veri analitiğinin entegrasyonu treyler ve ağır ticari araçların tasarlanma, üretilme ve işletilme şekillerinde devrim yaratıyor. Stratejik konumu, kalifiye iş gücü ve canlı girişimci ruhuyla Türkiye, bu devrimde iyi bir konuma sahip. Türkiye sadece bu teknolojileri benimsemekle kalmayıp aynı zamanda sektör liderleri, yeni girişimler ve araştırma kurumları arasındaki iş birliğini teşvik ederek bir inovasyon merkezi haline gelme potansiyeline sahip” TAİD bünyesinde; ağır ticari araç üreticilerinden Ford-Otosan, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Otokar, Renault Trucks, Scania, Volvo Trucks, Anadolu Isuzu’nun yanı sıra treyler, üst yapı ve yan sanayi markaları Koluman, Krone, Schmitz, Tırsan da yer alıyor.
RENAULT TRUCKS YENİLİKLERLE TÜRKİYE TURUNDA
Renault Trucks, sürücü konforu ve güvenliğine odaklandığı Renault Trucks T, T High, C, K ve D modellerini önemli yeniliklerle sunuyor. Konfor ve ergonomiyi birleştirmek üzere kabin içi donanımlarını optimize etmenin yanı sıra yol güvenliğini artırmak için kamyon ve çekicilerini gelişmiş sürücü destek teknolojileriyle donatıyor. Marka yenilikleri birçok şehirde düzenleyeceği festivalle taşımacılık profesyonelleri ile buluşturacak. İstanbul’dan başlayan Türkiye turu 13 şehir sonrasında Antalya’da sona erecek.
ARAÇLARIN TEKNOLOJİSİ ARTTI
Kabindeki donanım, sürücülere daha keyifli bir ortam sağlamak için optimize edilerek; ergonomi, araç içi konfor ve verimlilik bir araya getirildi. T, C, K serilerinde 12 inçlik ana dijital ekrana sahip gösterge paneli, uygulamalara hızlı erişim için çok fonksiyonlu ikincil bir dokunmatik ekranla tamamlandı.
RADARLAR VE KAMERA İLE YOL KONTROLÜ
2024 model Renault Trucks kamyon ve çekiciler, sürücülerin, yüklerinin ve diğer yol kullanıcılarının güvenliğini sağlamak üzere en gelişmiş sürücü destek teknolojisine ve en etkili acil fren sistemlerine sahip. Sürücünün görüş alanını artıran araçların her yerinde radarlar ve kameralar bulunuyor. Bu donanımlar, sürücülerin güvenliğinin sağlanmasına, manevraların kolaylaşmasına ve kaza riskinin azaltılmasına yardımcı oluyor. Opsiyonel olarak, treyler bağlantısı sırasında aracın çevresini, yükünü veya beşinci tekerleği izlemek için beş kamera eklenebiliyor.
OTOKAR’IN ATLAS AİLESİ GENİŞLİYOR
Otokar, Atlas kamyon ailesini genişletti. 2013 yılında “Ticaretin yükünü hafifletmek” misyonuyla hafif kamyon segmentine adım atan Otokar, 8.5 ve 12 tonluk Atlas modellerine, 11 ve 15 tonluk yeni kamyonlar ekledi. Farklı alanlarda hizmet veren, dayanıklılığı, düşük işletme giderleri ve donanım özellikleriyle öne çıkan Atlas’ın pazarda büyük ilgi gördüğünü belirten Otokar Genel Müdür Yardımcısı Kerem Erman, “Ticaretin yükünü hafifleten Atlas’ın son 4 yılda satışları 3 katına ulaştı. 2023’te satılan yaklaşık her 5 hafif kamyondan biri Atlas oldu. Müşterilerimizin beklentileri doğrultusunda Atlas ailemizi 2 yeni modelle genişletiyoruz, kamyondaki varlığımızı güçlendiriyoruz. 11 tonluk Atlas ve 15 tonluk Atlas 3D ile başarımızı arttırarak devam ettirmeyi hedefliyoruz” dedi.
İHRACATTA BAŞARILI SONUÇ
Atlas ile ihracattaki iddialarının daha da artığını aktaran Erman, “Yeni araçlarımızla hedeflerimizi büyüttük. Türkiye’nin en çok tercih edilen kamyon markası olmanın yanı sıra Avrupa’da da önemli hedefler belirledik. Kamyonda yurt dışı dağıtım ağımızı hızla geliştiriyoruz. İspanya, Polonya, Kuzey Makedonya Cumhuriyeti, Romanya, Bulgaristan, Sırbistan ve Yunanistan’da olmak üzere 7 farklı ülkede kamyon distribütörlerimiz bulunuyor. Bu sayıyı yakın bir süreçte 10’a ulaştırmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
- Gezi Parkı davasında yargılanan 'Çarşı' üyelerine beraat kararı!
- İşadamı Nevzat Aydın panelde fenalaştı
- İletişim Başkanı Fahrettin Altun'dan 'Suriye' mesajı!
- TBMM Başkanı Kurtulmuş, ‘Yeni Küresel Sistem Arayışı Konferansı’nda konuştu
- Narin Güran cinayetinde yeni gelişme! 'Toplantı’ görüntüsü Ulusal Kriminal Büro'da