Akıllı promosyonların yılı olacak
Türkiye tütün ve alkol hariç Hızlı Tüketim Ürünleri (FMCG) pazarının 2024’ün ilk 9 ayında hacim olarak yüzde 10.7 ve ciro olarak da yüzde 75.4 oranında büyüme kaydettiğini ifade eden NIQ (NielsenIQ+GfK) Türkiye Genel Müdürü ve EEMEA E-Ticaret Bölge Başkan Yardımcı Didem Şekerel Erdoğan, global hızlı tüketim ürünleri pazarının son 3 çeyrektir pozitif hacim büyümesi göstererek olumlu bir tablo çizdiğini vurguluyor.
Türkiye'nin Yıldızları
DONDURMA, ÇİKOLATA...
Büyümeyi hem hacim ve hem de ciro bakımından öne çeken kategori grupları arasında dondurma, ev temizlik ürünleri ve alkolsüz içeceklerin dikkat çektiğini belirten Şekerel Erdoğan, 2024’ün ilk 9 ayında yüksek büyüme performansıyla ciro payını en çok artıran ilk 3 kategorinin ise dondurma, çikolata kaplamalılar ve ev temizleyicileri olduğunu paylaştı.
E-TİCARETTE ALAN VAR
E-ticaretin Türkiye’de ve globalde geliştiğini vurgulayan araştırmaya göre bugün hızlı tüketim ürünleri içindeki e-ticaret payı Güney Kore’de yüzde 40, Çin’de yüzde 35 ve ABD’de yüzde 20’ler seviyesine ulaşmış durumda. Türkiye’de ise bu payın yüzde 7 olduğu görülüyor. Yakın dönemde ise çift haneli büyümelerin görüleceği tahmin ediliyor. Araştırmaya göre; tüketiciler fiyat artışlarının etkilerini yönetebilmek adına sadece temel ihtiyaçlara odaklanıyor ve indirimli ürünleri satın alıyor.
YAPAY ZEKA İLE RAF YÖNETİMİ
Didem Şekerel Erdoğan, üretici ve perakendeciler için stratejik yol haritasında alınması gereken aksiyon önerilerini şöyle paylaştı: “FMCG pazarı güçlü büyümesini sürdürmekle birlikte, temkinli olunması gereken bir dönemden geçmekteyiz. Burada yeniden tanımlanan tüketici değerlerini ve Z kuşağını anlamak kritik önem taşıyor. Aynı zamanda tüketimin dinamiklerini de iyi anlamak gerekiyor ki bu noktada inovasyonların önemini ve çapraz medya kullanımının tuttuğu yeri bir kez daha vurgulamak istiyorum. Promosyonlar sadece fiyat boyutuyla kalmamalı. Fayda mesajını birden çok yolla ileten akıllı promosyonlara bu dönemde daha çok yer vermek doğru olacaktır. Yapay zeka ve hiper kişiselleştirmeyi raf yönetimiyle birleştirerek çok önemli fırsatlar yakalanabilir.”