Ateşböcekleri 24 bin çocuğa umut olacak
MediaMarkt, deprem bölgesindeki 2’nci ve 8’inci sınıf aralığındaki ilköğretim öğrencilerinin eğitimlerine katkı sağlamak için 4 adet tam donanımlı TIR hazırlayıp Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’na bağışladı.
MURAT GÜLDEREN
‘Ateşböceği’ adı verilen TIR’lar ile hedef, 4 yıl içinde 24 bin çocuğa ulaşmak. TIR’lar bilişim ve sanat odaklı iki kategoriden oluşuyor. Bilişim TIR’ında, Algo Dijital, Scratch gibi kodlama platformları ile algoritmik düşünme ve robotik setlerle tasarım öğreniliyor. Düş Gezgini TIR’ında ise sanat yoluyla yaratıcılık, sorumluluk, takım çalışması gibi beceriler kazandırılıyor.
PROJE 4 YIL DEVAM EDECEK
İlk bilişim TIR’ı Kahramanmaraş’taki bir okulun bahçesine konuşlandırıldı. Burada konuşan MediaMarkt Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Faruk Kocabaş, yardım amacıyla 2 milyon Euro’luk bağış fonu oluşturduklarını belirterek, “Proje 4 yıl boyunca devam edecek. Her TIR yılda 1500 öğrenciyi ağırlayacak. Bu da yılda 6 bin öğrenci demek. Bölgedeki ilköğretim okullarının çoğuna TIR’larımız ulaşacak” dedi. MediaMarkt Türkiye Operasyondan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi (COO) Hulusi Acar ise, “Projemizin sadece bireysel değil, toplumsal dönüşüme de öncülük etmesini hedefliyoruz. Çocuklarımızın bu eğitim birimlerinde kazandığı bilgi, beceri ve değerler, onları yalnızca bireysel başarılara değil toplumsal başarılara da taşıyacak” diye konuştu.
HEDEF 26 TIR’A ULAŞABİLMEK
Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı Genel Müdürü Sait Tosyalı da kuruldukları günden bugüne kadar 3 milyondan fazla çocuğa ulaştıklarını dile getirerek şunları kaydetti: “Adapazarı, Bingöl, Van, Erzincan ve İzmir depremlerinde olduğu gibi, 6 Şubat felaketinden sonra da 17 araçlık Ateşböceklerimiz, eğitim TIR’larımızla bölgedeki çocuklarımızın yanında olduk. Yakın zamanda faaliyete geçen Diyarbakır ve mimari proje çalışmaları süren Gaziantep öğrenim birimlerimizin yanı sıra, konteyner kentlerdeki 15 yeni birimimiz ve yeni Ateşböceğimizle olmaya devam ediyoruz. Bu çalışmalarımıza çok güçlü bir destek de 4 yeni Ateşböceğimizin yapım ve işletme sponsorluğu ile MediaMarkt Türkiye’den geldi. Yıl sonuna kadar 26 TIR’a ulaşmayı hedefliyoruz.”