EkonomiAvrupa'da güzellik pazarını Türkiye büyütecek

Avrupa'da güzellik pazarını Türkiye büyütecek

Paylaş
Avrupa'da güzellik pazarını Türkiye büyütecek

Türkiye’de güzellik pazarı her geçen büyümesini sürdürüyor. 2023 yılında Türkiye’de güzellik pazarının 85 milyar TL olduğu hesaplanıyor.

Türkiye güzellik pazarının 2025 yılına kadar en az 2 katına çıkarak 160 milyar liraya ulaşması bekleniyor. L’Oréal’in araştırmasına göre, Avrupa güzellik pazarına 2025 yılına kadar en büyük büyümeyi yüzde 16 katkı payı ile Türkiye’nin sağlayacağı tahmin ediliyor. Bu büyümenin nedenleri olarak ise genç nüfus, hızlı dijitalleşme, güzelliğe olan ilginin artması ve güzellik ürünleri kullanım yaşının düşmesi gösteriliyor.

Haberin Devamı

CİLT VE SAÇ İLK SIRADA

Türkiye güzellik pazarının kategori kırılımlarında bakıldığında ise yüzde 27 ile cilt bakımı ile saç bakımı en büyük paya sahip. Pazarda makyaj ürünleri yüzde 16, hijyen ürünleri yüzde 12, parfüm yüzde 11, saç boyaları yüzde 6 paya sahip. Kanal kırılımlarında ise hızlı tüketim yüzde 60, lüks tüketim yüzde 15, dermokozmetik yüzde 10 ve profesyonel ürünler yüzde 5 pay alıyor. Erkek bakım ürünleri ise pazarın yüzde 25’ini oluşturuyor.

KIVIRCIK SAÇ BASKIN

Dünya nüfusundaki büyüme, önümüzdeki dönemde güzellik pazarına yön verecek. Önümüzdeki yıllarda nüfus büyümesi Asya, Afrika ve Latin Amerika’dan geleceği için 2030’da dünya nüfusunun yüzde 40’ının kıvırcık saça sahip olacağı ve 2040’da dünya nüfusunun üçte ikisinin melanin zengini daha koyu renk bir tene sahip olacağı tahmin ediliyor. Bu da güzellik pazarında dengeleri değiştirecek. Örneğin bugünün renkleri yarının tüketicilerini memnun etmeyebilir. Bu nedenle güzellik pazarı coğrafyasının nüfus ve güzelliğe olan ilgi olarak bugüne göre çok değişeceği tahmin ediliyor.

Haberin Devamı

TEKNO-GÜZELLİK ÖNE ÇIKIYOR

Güzellik sektörü artık teknolojinin tüm imkanlarından da faydalanarak dijitale evriliyor. L’Oréal Türkiye Ülke Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen, “L’Oréal Türkiye olarak kendimizi sadece bir güzellik şirketi olarak değil, ‘tek işi güzellik olan bir teknoloji şirketi’ olarak konumlandırıyoruz. Teknoloji ile geleceğin şirketine dönüşürken aynı zamanda geleceğin güzelliğini yaratıyoruz. Teknolojiyi işimizi dönüştürmek ve tüketicilerimize daha iyi bir güzellik deneyimi sunmak için kullanıyoruz. Tüketici artık daha kapsayıcı, gezegenin sınırlarına saygılı ve ultra kişiselleştirilmiş güzellik deneyimlerinden yararlanmak istiyor. Biz de teknolojiyi işimizin kalbine koyarak, müşterilerimizin beklenti ve taleplerini bilim ve teknolojinin gücü ile harmanladığımız tekno-güzellik servislerimiz ve inovasyonlarımız ile Sinem Sandıkçı Gökçen karşılamak için çalışıyoruz” diye konuştu.