Çalışana ramazan desteği 2 kat arttı
Ramazan bereketini çalışanlarıyla paylaşmak ve yardımlaşmak isteyen işverenler çeşitli destekler sağlıyor. Çalışan bağlılığı ve yan haklar alanında çözümler sunan Pluxee Türkiye’nin verilerine göre, çalışanlarına maaş dışında yan haklar veren şirketlerin yüzde 26.5’i dönemsel destek için dini bayramları tercih ediyor.
Pluxee Türkiye Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sinem Hekimoğlu, “İşverenlerin çalışanlarına Ramazan döneminde yaptığı toplam yardım rakamları geçtiğimiz yıla oranla 2 kat arttı. Çalışana yapılan tek seferlik yardım ortalama 2 bin TL oldu” dedi. Hekimoğlu, şirketlerin yüzde 82.3’ünün yardımlarını yaparken, çalışanın kendi ihtiyacını özgürce karşılayabilmesine olanak tanıyan yöntemleri seçtiğini ifade etti.
HEDİYE ÇEKİ ÖNDE
Hekimoğlu, “Ramazan kolisi yapmayı tercih edenler her ürün için ayrı ayrı fiyat alıp birden fazla fatura ile uğraşıyor. Ardından yardım kolilerini her bir çalışanına ulaştırmak için teslimat süreciyle vakit kaybediyor. Araştırmalarımız, gıda kolisi yerine hediye çeki veren firmaların oranının yüzde 33.9 olduğunu ortaya koyuyor” diye konuştu.
DİJİTAL BAKİYELER
Sinem Hekimoğlu, firmaların çalışanlarına verdikleri yardımlarda hem gıda hem giyim hem iyi yaşam hizmeti sağlayan markaların bulunduğu karma paketleri tercih ettiğini belirterek, şöyle konuştu: “Çalışanına yardımlarını ayni yardım kapsamında hediye çeki ile yapan firmalar aynı zamanda yüzde 45 vergi avantajından da yararlanıyor. Pluxee Hediye ürünümüz işvereni operasyonel süreçlerden kurtarıyor. Çalışanlara dijital hediye bakiyelerini 10 farklı kategoride ihtiyaçlarına göre değerlendirme imkânı sunuyor.”
ALIŞVERİŞTE KAHVALTILIK TALEBİ
Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Ömer Düzgün, Ramazan alışveriş eğilimlerine dair değerlendirmelerde bulundu. Kahvaltılık ürünlere, sebze-meyveye, bakliyata talebin arttığını söyleyen Düzgün, “Yerel zincirlerde yapılan satışları incelediğimizde peynir, zeytin çeşitlerinin yanı sıra yumurta, bal ve kaymak ürünleri de en çok satanlar arasında yer aldı. Ramazan ayı süresince beyaz ve kırmızı et, bölgeye özgü tatlı ve pide satışlarında da artış bekliyoruz” dedi.
FİYAT İSTİKRARI
Vatandaşların Ramazan ayında uygun fiyatlarla alışveriş yapabilmeleri için fiyat istikrarına büyük önem verdiklerini belirten Düzgün, üreticiler ve tedarikçilerle fiyat istikrarı için görüşmeler yaptıklarını belirtti. Ramazan’ın vazgeçilmezleri arasında yer alan erzak kolisi satışlarında önceki yıllarda olduğu gibi düşüşün devam ettiğini belirten Düzgün, “Hediye kartları daha çok tercih ediliyor. Bu yılki orana baktığımızda yerellerde yüzde 40 erzak kolisi, yüzde 60 hediye kartı tercih edildi” diye konuştu.
BÜYÜK BOY TERCİH EDİLİYOR
İş yerlerinin alışveriş platformu Avansas, 3 farklı Ramazan kolisi seçeneği sunuyor. Klasik kolide 11, büyük kolide 17 ve mega kolide 22 ürün yer alıyor. 2023 yılı satışları ile kıyaslama yapıldığında bu yıl Ramazan kolisi satışında yüzde 10’luk bir artış yaşandığı gözleniyor. Koliler bu yıl 299 TL ile 769 TL arasında satışa sunuluyor. Kurumların daha çok büyük boy ramazan kolisi satın aldığı görülürken, ramazan kolisi içeriğinde en çok tercih edilen ürünleri ise Türk kahvesi, çay ve küp şeker oluşturuyor.
KOLİ BAĞIŞIYLA STK’LARA DESTEK
CarrefourSA, Ramazan ayının gelmesiyle birlikte kolilerini 4 farklı paket içeriği ile sunuyor. Fiyatlar 299.90 TL ile 899.90 TL arasında değişiyor. CarrefourSA ayrıca çeşitli STK’lara bağış yapabilme imkanı sunuyor. AFAD, Kızılay, Bedensel Engellilerle Dayanışma Derneği, Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği, Tohum Otizm Vakfı, TİDER, İstanbul Zihinsel Engelliler için Eğitim ve Danışma Vakfı ve Zihinsel Yetersiz Çocukları Yetiştirme ve Koruma Vakfı gibi STK’lar aracılığıyla bağış yapılabiliyor.
YÜZDE 35’E YAKIN TASARRUF
Migros, temel gıda ürünlerinden oluşan Ramazan paketlerini avantajlı fiyatlarıyla sunuyor. İhtiyaçlarını tek tek almak yerine Ramazan kolilerinden alanlar yüzde 35’e yakın tasarruf sağlıyor. Kolilerin fiyatları 279.95 ile 499.95 lira olarak belirlendi. Türk Kızılay ve Ziçev aracılığıyla da Ramazan Bereket - Lezzet Paketleri ve “Bir Sofra da Sen Kur” kampanyası ile iftar yemekleri ihtiyaç sahiplerine ulaştırılabiliyor. Migros ayrıca müşterilerinin İyilik Kart’a yaptıkları yüklemeleri ihtiyaç sahiplerine ulaştırması için Türk Kızılay’a aktarıyor.
HER GÜN UCUZ FİYAT KAMPANYASI
ŞOK Marketler, temel ihtiyaç ürünlerini “her gün ucuz fiyat” ilkesiyle raflarına taşıyor. ŞOK Marketler CEO’su Uğur Demirel, “Ramazan bereketinin hanelere taşınmasına destek olmak amacıyla temel ihtiyaç ürünleri arasından belirlediğimiz ürün gruplarında fiyatları oldukça düşük tutacağız. Amacımız bu ürünlerde geçici indirimler yapmak yerine sürekli ucuz fiyatı korumak” dedi.
RAMAZANDA GÜVENLİ ALIŞVERİŞİN ADRESİ
Bir arada olmanın ve paylaşmanın mutluluğunu yaşatan Ramazan sofraları için bir ay boyunca sürecek tatlı bir telaş başlıyor. Bal, pastırma, peynir gibi iftariyeliklerden bakliyata, meyvesebzelerden et-balık çeşitlerine ve kolayca hazırlanabilen tatlılara kadar iftar ve sahurda gönül rahatlığıyla besleyici ve lezzetli sofralar kurabileceğiniz her çeşit ürün, güvenilir alışverişin adresi Metro’da sizleri bekliyor. Metro Türkiye, düzenli analiz ve denetimlerden geçen ürünleri ile Ramazan sofralarına lezzetin yanı sıra kalite ve güven de taşıyor.
RAFA GELMEDEN DENETİM
Kaynaktan sofraya değer zinciri boyunca gıda ve ürün güvenliğini korumak amacıyla analizler gerçekleştiren Metro Türkiye, Ramazan ayında da yine güvenilir ürünleri “Metro Usulü” yaklaşımıyla müşterilerine ulaştırıyor. Ürün henüz reyona gelmeden yaptığı denetimlerle üretimde kullanılan yemin, suyun, tarım ilacının insan sağlığına ve yasalara uygunluğunu ve üretim tesislerinin hijyen şartlarını kontrol eden Metro Türkiye, taklit ve tağşiş konusunda da ciddi çalışmalar yürütüyor.
TAKLİT VE TAĞŞİŞE ÖNLEM
Gıda alışverişinin daha da arttığı Ramazan ayında özellikle en çok tercih edilen peynir, bal, zeytinyağı, pastırma ve sucuk gibi işlenmiş et ürünlerinde taklit ve tağşişe karşı dikkatli olmak gerekiyor. Ülkemizde bir ilke imza atarak, gıda ürünlerinin tağşiş haritasını oluşturan Metro Türkiye, elde ettiği sonuçlar ışığında 115 farklı ürün çeşidinde 54 farklı taklit riskine karşı düzenli analiz çalışmaları yapıyor. Sadece analizlerden başarıyla geçen ürünler müşteriyle buluşuyor.
4 FARKLI ERZAK PAKETİ
Uygun fiyatla sunulan dört farklı erzak paketi seçeneği Metro Türkiye raflarında yerini alıyor. En temel gıda ürünlerinden oluşan erzak paketleri ile Metro Türkiye, her pakette bol bereket sunarak paylaşmanın değerini sofralara taşıyor. Yağ, un, salça, tuz, şeker, çay, pirinç ve şarküteri gibi temel gıda ürünlerinden oluşan 4 farklı içerikteki erzak paketlerini tüm Metro Türkiye mağazalarında 391.90 TL’den başlayan fiyatlara bulabilirsiniz. Aynı zamanda kurumların kendi tercihlerine göre erzak kolilerini özelleştirmesine de olanak sağlanıyor.