EkonomiDizi sektörü hem döviz basıyor hem tanıtım yapıyor

Dizi sektörü hem döviz basıyor hem tanıtım yapıyor

Paylaş
Dizi sektörü hem döviz basıyor hem tanıtım yapıyor

İstanbul Ticaret Odası (İTO), Türk dizi sektörünü ele aldığı ‘Kültürel Değişim ve Endüstrileşme Sürecinde Türk Dizileri’ başlıklı raporunu yayınladı.

Rapora göre, Türkiye’de üretilen dizilerin yüzde 75’i yaklaşık 150 ülkeye ihraç edilirken, 500 milyon izleyicisi olduğu tahmin ediliyor. Türk dizilerinin ihracat hacmi 2008 yılında sadece 10 milyon dolar seviyesindeyken, 2018 yılında 350 milyon dolara ulaştı. 2020 itibarıyla 600 milyon doların üzerine çıkıldı.

Haberin Devamı

1 MİLYAR DOLARLIK YENİ HEDEF

İTO Başkan Yardımcısı İsrafil Kuralay, en az 150 ülkede ekranlarda seyredilen 100’e yakın Türk dizisinin Türkiye’nin uluslararası alanda en önemli gücü olmaya devam ettiğini belirterek, “Türk dizileri ve yapımlarında ülkemizin ilk etapta ihracat hedefini en az 1 milyar dolar olarak belirledik. Türk dizilerinin ihraç edildiği pazarlar açısından değerlendirilmesinde karşımıza sırayla Ortadoğu, Kuzey Afrika, Doğu Avrupa, Batı Avrupa, ABD ve Latin Amerika geliyor” diye konuştu.

Dizi sektörü hem döviz basıyor hem tanıtım yapıyor

FUARLARDA REKLAM ATAĞI

Türk dizilerinin Bosna Hersek, Bulgaristan, Dominik Cumhuriyeti, Gürcistan, Fas, Lübnan, Kuzey Makedonya, Moldova, Özbekistan, Porto Riko ve Irak’ta yıl boyunca en çok izlenen 10 program arasında olduğunu ifade eden Kuralay, endüstrinin ekonomi içindeki payının arttırılması için çalışmalarını yürüttüklerini belirtti. Kuralay, “Bu çerçevede Fransa’da düzenlenen MIPCOM ile başlayan dizi, film, içerik, TV ve yapım fuarlarına zamanla MIPTV, ATF, NATPE ve DISCOP’u da ekledik. Bu fuarlar sayesine zengin içeriklerimizi tüm dünyaya pazarlama fırsatı bulduk” dedi.

Haberin Devamı

Dizi sektörü hem döviz basıyor hem tanıtım yapıyor

Camdaki Kız’ın başrollerinde Burcu Biricik ve Feyyaz Şerifoğlu yer alıyor.

TURİZME BÜYÜK KATKI SAĞLIYOR

Türk dizilerinin turizm açısından da önemli olduğunu ifade eden İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdürü Coşkun Yılmaz, şunları söyledi: “Diziler sayesine şehirlere turistler geliyor. O yüzden dizilerin turizm açısından büyük katkısı oluyor. İstanbul’da bunun da izlerini görüyoruz. Dizi ve film çekimlerinde sektörün karşılaştığı sorunları açısından kolaylaştırmalar sağlamaya devam edeceğiz. Ülkenin tanıtım ve turizm açısından büyük bir husus. Bizim bu işin içinde olmamız normal, fakat ticaret erbabının bu işin içinde olması sektörün genişlemesine sebep oluyor.