Dünyanın kargosunu uçuruyor
Türk Hava Yolları’nın hava kargo markası Turkish Cargo, mayıs ayında tarihinin en yüksek pazar payına ulaştı. THY Genel Müdür Yardımcısı (Kargo) Ali Türk, “Bu, basit bir hesapla her 20 hava kargodan birini taşıdığımız anlamına geliyor” dedi.
Milli bayrak taşıyıcısı Türk Hava Yolları’nın (THY) hava kargo markası Turkish Cargo, hava kargo taşımacılığında Amerika, Avrupa ve Uzakdoğu’nun en büyük markalarını geride bırakarak Ağustos 2023’te dünyada ilk üç hava kargo taşıyıcısından biri haline geldi. Dünyanın en çok ülkesine uçan ve yıllık bazda sektörde ilk 10’da yer alan majör rakibin hepsinden daha fazla büyüyen hava kargo firması unvanlarına sahip şirket, 2033 yılında sektörün en büyüğü olmayı hedefliyor.
REKABETTE ÜST DÜZEY OYUNCU
Şirketin son yıllarda üstün performans sergilediğini belirten THY Genel Müdür Yardımcısı (Kargo) Ali Türk, şunları söyledi: “Bu yılın ilk yarısında küresel pazar payımızı yüzde 5.8’e çıkardık ve mayısta yüzde 6 ile Turkish Cargo tarihinin en yüksek pazar payına ulaştık. Bu, basit bir hesapla her 20 hava kargodan birini taşıdığımız anlamına geliyor. Güçlü altyapımız, operasyonel yeteneklerimiz, geniş uçuş ağımız ve dünyanın en gelişmiş kargo tesislerinden biri olan SMARTIST ile küresel rekabette en üst düzey oyunculardan biriyiz.”
DESTİNASYON SAYISI ARTACAK
Ali Türk, Turkish Cargo’nun 135 ülkede 105 doğrudan kargo destinasyonuna hizmet verdiğini belirterek, 2033’a kadar tartışmasız zirveyi hedeflediklerini ve bu hedefe ulaşmak için ise insan ve teknolojiyi merkeze alan bir yatırım modeli tasarladıklarını söyledi. Türk, şöyle devam etti: “Kargo destinasyonlarımızı 2028’de 120’ye, 2033’te ise 150’ye çıkaracağız. Bu, küresel rekabette bize önemli bir avantaj sağlayacak. Mevcut 21 kargo uçağımızı, 2033 itibarıyla 44’e çıkararak daha güçlü bir filoya sahip olacağız. SMARTIST’in kapasitesini artırarak, 2.2 milyon tondan 4.5 milyon tona yükselteceğiz.”
İHRACATA DA KATKI SAĞLIYOR
Türkiye ekonomisinin uluslararası arenada rekabet gücünü artırmayı misyon edindiklerini belirten Türk, üreticilerden acentelere, Turkish Cargo’dan Türk ihracatçısına kadar her seviyede herkesin kazandığı bir işbirliği modelini benimsediklerinin altını çizdi. Türkiye’nin hava ihracatı 25.5 milyar dolar. 12.9 milyar dolarlık kısmı Turkish Cargo yoluyla gerçekleşiyor.
BÜYÜME HIZLANDI
Turkish Cargo’nun küresel pazarın üzerinde bir büyüme sağladığını dile getiren Ali Türk, bu anlamda iki ana faktörün öne çıktığını söyledi. Bu iki faktörün Kızıldeniz’deki kriz ile Asya çıkışlı e-ticaret hacmindeki artış olduğunu vurgulayan Türk, “Kızıldeniz’deki kriz, konteyner fiyatlarının yükselmesine ve hava kargoya olan talebin artmasına yol açtı. Çin, Güney Kore ve Japonya gibi ülkelerden gelen yüksek e-ticaret siparişleri, hızlı teslimat gereksinimi nedeniyle hava kargoya olan talebi destekledi. Turkish Cargo, bu yüksek talebi karşılayarak gelirlerini önemli ölçüde artırdı” diye konuştu.