E-ihracatla yurtdışında 10 milyon müşteriye ulaştı
E-ticaret platformu Trendyol, son yıllarda Türk üretici, esnaf ve satıcılarını sınır ötesi ticarette güçlendirmek, e-ihracat ekosistemini büyütmek hedefiyle yurtdışı adımlarını hızlandırdı.
İlk etapta Almanya ve Azerbaycan’a açılan Trendyol, Körfez ülkeleri ve Doğu Avrupa’da da operasyona başladı. Trendyol Group Başkanı Çağlayan Çetin, “Avrupa, Orta Doğu ve Orta Asya’daki en büyük e-ticaret şirketi olma vizyonumuzu sürdürüyoruz” dedi.
20 ÜLKEDE OPERASYON
Şirketin uluslararası büyüme stratejisi hakkında bilgiler veren Çetin, şunları söyledi: “Son iki yılda bu bölgelerde 20 ülkede lokal uygulamalarımızla 10 milyona yakın aktif müşterimize hizmet veriyoruz. Almanya’da ise şu an 3 milyondan fazla aktif müşteriye ulaştık ve tüm Avrupa, Orta Doğu ve Azerbaycan’da hızla büyümeye devam ediyoruz. Geçen sene Orta Doğu’da 6 ülkeye açıldık ve şu an Riyad, Dubai ve Katar’da da çok hızlı büyüyoruz.”
BALKAN ATAĞI
2023 Eylül ayında Körfez pazarına giren Trendyol şu anda Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Kuveyt, Bahreyn ve Umman’da faaliyetlerini sürdürüyor. Burada 2 milyon müşteriye ulaşan şirketin hedefi yıl sonunda 5 milyon müşteriye ulaşmak. 2024 yılında, Doğu Avrupa’da da operasyona başladıklarını hatırlatan Çağlayan Çetin, Romanya, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti ve Yunanistan gibi komşu Balkan ülkelerinde de büyüme hedeflerinin olduğunu söyledi.
EURO 2024’ÜN ANA SPONSORU
Çağlayan Çetin, spora olan yatırımlarını da her zaman devam ettireceklerini belirterek, şunları söyledi: “Bu yıl operasyonel anlamda güçlü olduğumuz Almanya’da düzenlenen EURO 2024’ün ana sponsoru olduk. Kadın milli voleybol takımımızın destekçisi olarak Milletler Ligi ve Avrupa Şampiyonası’nda yanlarındaydık. Geçen yıl Süper Lig’in sponsoru olduk ve son olarak Uluslararası Olimpiyat Komitesi’nin resmi ‘E-Ticaret Hizmetleri Partner’i olduk. Sporcularımıza desteğimizi Paris 2024 Yaz Olimpiyatları’nda da devam ettireceğiz.”
HEDEF 300 BİN SATICI
Verilen bilgiye göre Trendyol, mikro ihracat çözümleri ile son bir yılda 90 bini aşkın satıcısını e-ihracatçı yaptı. Dijitalleştirdiği KOBİ’ler ve üreticiler e-ihracatta, 2023 yılında 750 milyon dolarlık ihracat hacmi gerçekleştirdi. Trendyol, 300 binden fazla satıcısının tamamını e-ihracatçı hale getirmek istiyor. Trendyol, kısa zaman önce Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından Türkiye’de e-ihracatın şampiyonu olarak ödüllendirilmişti.
- Silahlı saldırıda hayatını kaybeden belediye başkanının, AK Parti'ye geçiş hazırlığında olduğu ortaya çıktı
- Ordu-Giresun Havalimanı'nda uçuşlar yeniden başladı
- Fenerbahçe tribün liderlerinden Cem Gölbaşı tutuklandı
- CHP'de Ebru Gündeş konseri kriz çıkardı! ABB'den açıklama geldi
- Sahte 'bungalov tatili' ilanları ile onlarca kişiyi 15 milyon TL dolandırdılar