E-ticaret’in ilk akla gelen markası
Hepsiburada Pazarlama Grup Başkanı Özgür Doğan: Ayda 60 milyon kez ziyaret edilen hepsiburada platformunda, müşterilerimizi 30 kategoride 3 milyondan fazla ürünle buluşturuyoruz. Mobil uygulamamız şimdiye kadar 6 milyon kez indirildi
Henüz emekleme döneminde olduğu söyleniyor, pazarın büyümesi için sizce neler yapılması gerekiyor? Türkiye’de e-ticaret pazarı önemli bir atılım içinde. Geleneksel perakende sektöründen henüz yüzde 2 gibi küçük bir pay alsa da, eticaret gelecekte en çok büyüyecek sektörler arasında gösteriliyor. Pazarın istenilen seviyelere gelmesi için dijitalleşme sürecinin hızlandırılması gerekiyor. Biz hepsiburada olarak Türkiye’nin dijital dönüşüm sürecinde kaldıraç rolü üstlenerek önemli yatırımlar yapıyoruz. İlk olarak platformumuzu hepsiburada dışındaki satıcılara da açmak için Pazaryeri’ni kurduk. Ayrıca İstanbul Gebze’de 100 bin metrekare büyüklüğünde operasyon merkezini devreye aldık. Türkiye’de e-ticaret alanında en büyük depo olan operasyon merkezimizi, internette satış yapmak isteyen, ancak kapasitesi olmayan şirketlerin kullanımına da açmak istiyoruz. Bunlarla birlikte eticaret ekosisteminin en önemli parçalarından biri olan ödeme sistemleri pazarında Hepsipay ödeme çözümleri sunuyoruz. Teslimat konusunda da müşterilerimizin ihtiyaçlarını daha hızlı karşılayacak yeniliklerimiz var.
● Türkiye’de e-ticaret denilince ilk akla gelen markalardan biri oldunuz?
Başarınızın altında yatan nedenleri sırları biraz anlatır mısınız? Biz hepsiburada olarak stratejimizi müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmak üzerine kurduk. Bilgisayardan akıllı telefona, beyaz eşyadan elektroniğe, bebek bezinden temizlik malzemelerine, kitaptan kırtasiye ve moda ürünlerine kadar müşterilerle zengin bir ürün çeşitliliği sunuyoruz. Müşterilerimiz aradıkları tüm ürünlere tek noktadan kolayca ulaşabilme imkânı buluyor. Ürün zenginliğimizi müşteri deneyimini iyileştiren, yeni teknolojiler ve hizmetlerle pekiştiriyoruz. Müşterilerin kredi kartı bilgilerini tekrar girmeden alışveriş yapmalarına imkân tanıyan’tek tıkla güvenli alışveriş’ hizmeti, mobil alışveriş imkânı, belirli ürünlerde sunduğumuz bedava kargo avantajı, aynı gün teslimat servisi, tavsiye motoru, taksit seçeneği gibi özelliklerimiz ve kampanyalarımız sayesinde müşterilerin gözünde e-ticaret denince akla ilk gelen marka olduk.
● Rakamlarla Hepsiburada.com’u biraz anlatır mısınız?
Ayda 60 milyon kez ziyaret edilen hepsiburada platformunda, müşterilerimizi 30 kategoride 3 milyondan fazla ürünle buluşturuyoruz. İnternet sitemizin yanı sıra mobil alıverişte de müşterilere en iyi deneyimi yaşatıyoruz. Mobil
uygulamamız şimdiye kadar 6 milyon kez indirildi.
● Hepsiburada.com, e-ticarette moda alışverişinde adından sıkça söz ettirmeye başladı, modanın yeni adres olma yolunda ilerliyorsunuz, bunun için neler yapıyorsunuz?
‘İnternette modanın yeni adresi’ sloganıyla bu yıl moda kategorisine güçlü bir şekilde giriş yaptık. 2 bin 500’den fazla marka ve 250 binden fazla tekil ürünle Türkiye’nin internetteki en büyük moda koleksiyonuna sahibiz. Giyim, aksesuar, ayakkabı, çanta, saat, takı ve kozmetik ürünlerinde en beğenilen ve en büyük markaları moda severlerle buluşturuyoruz. Mavi’den Yargıcı’ya, Nine DeFacto’dan Flo’ya, U.S. Polo’dan Lacoste’a, New Balance’tan Koton’a, Roman’dan Kiğılı’ya ve Nike’tan adidas’a kadar müşteriler sevdikleri tüm moda markalarını hepsiburada’da bulabiliyor. Hepsiburada farkıyla moda alışverişine kolaylıklar getirdik. Yüzde 80’e varan özel indirimler sunuyoruz. Müşterilerimizi her ziyaretlerinde mutlaka yeni fırsatlarla karşılıyoruz. Ayrıca 100 TL üzerindeki alışverişlerde kargo bedava, 9 taksit ve hediye çekleri fırsatları sunduğumuz diğer avantajlar arasında yer alıyor.
● Pazaryeri yeniliklerinizden birisi, nasıl gidiyor? Kaç dükkana ulaştınız buradaki trafik ne durumda?
Pazaryeri’nin Türkiye’de perakende sektörünün dijitalleşmesinde önemli bir aşama olarak görüyoruz. Pazaryeri’nde hepsiburada’nın 20 yıla yaklaşan teknoloji ve e-ticaret deneyimini büyük veya küçük tüm perakendecilerle paylaşıyoruz. Pazaryeri’ni değerli bir satış kanalı olarak ticaret yapmak isteyen herkese açtık. KOBİ’ler, esnaf veya markalar bizde mağaza açabiliyor ve hepsiburada güvencesiyle ürünlerini burada satabiliyor. Pazaryeri’nde şu anda 2 binin üzerinde kayıtlı mağaza bulunuyor. Bu sayı her geçen hızla artıyor. Pazaryeri’ndeki iş ortaklarımıza hepsiburada’ya özel ayrıcalıklar sunuyoruz. Örneğin diğer platformlardan farklı olarak aylık dükkân kirası istemiyoruz. İş ortaklarımızla gelir paylaşımı modeli ile çalışıyoruz. Sadece hepsiburada’da olan Tek Katalog uygulamasıyla tüketiciler bir ürünü sitede arattığında, o ürünü satan Pazaryeri’ndeki tüm şirketleri aynı sayfa üzerinde görebiliyor. Şeffaf ve adil bir yaklaşım sergiliyoruz. Müşteriye en iyi ürünü, en iyi fiyat ve servisle teslim edebilen markalar ilk olarak gösteriliyor.
● Perakendenin offline oyuncularına, online’da nasıl hizmet veriyorsunuz? Yada vermeyi planlıyor musunuz?
Sadece fiziksel mağazacılık yapan markalara, Pazaryeri ile dijital dünyanın kapıları açıyoruz. Hepsiburada’nın bu alandaki büyük deneyimlerinden faydalanarak dijital dünyada kendilerini en doğru şekilde konumlandırmaları için yardımcı oluyoruz. Online perakende, geleneksel perakendenin çok önemli bir tamamlayıcısı.. Biz bu iki dünyayı yeni nesil bir yaklaşımla bir araya getiriyoruz.
Açılım e-ticarette mi?
E-ticaretin, ihracata canlılık getirecek unsurlardan biri olabileceği son dönemde daha fazla dile getirilmeye başladı. Devletimizin ekonomi yönetimi de e-ticaretin ihracata yapabileceği katkılara dikkat çekiyor. Dünyada e-ticaretin büyük bir hızla büyüdüğünü göz önünde bulundurursak, ihracatta da bir açılım fırsatı olacağına şüphe yok. Ticaretin dijitalleşmesi, her alanda ekonomik büyümeye değerli katkılar sağlayacak.