EkonomiE-ticarete bayram dopingi

E-ticarete bayram dopingi

Paylaş
E-ticarete bayram dopingi

Ramazan Bayramı’na sayılı günler kala e-ticaret sektöründe yoğun bir hareketlilik yaşanıyor.

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, tüm kategorilerde satışların arttığına dikkat çekerek, “Bayram için hazırlanacak tatlı malzemeleri, çikolata, şeker, kahve, giyim ve ayakkabı en fazla tercih edilen ürünler arasında yer alıyor. Ramazan Bayramı döneminde e-ticaret sektöründe 400 milyar liralık satışın gerçekleşeceğini tahmin ediyoruz” dedi.

Haberin Devamı

KAMPANYALAR ETKİLİ

Bayrama özel marka ve pazar yerlerinin kampanyalarıyla alışverişlerde yüzde 30 artış gözlemlendiğine vurgu yapan Çevikoğlu, şöyle devam etti: “Bayramda ortalama sepet tutarının 1.500 lira olarak gerçekleşmesini bekliyoruz. Ayrıca eğitim döneminin ikinci yarıyıl tatiliyle birleşen bayram tatili dolayısıyla insanlar yoğun olarak şehir dışına çıkacak. Dolayısıyla uçak rezervasyonlarında da benzer yoğunluk yaşanıyor.”

KARŞILAŞTIRMA YAPIN

Bilinçli alışveriş konusunda da uyarıda bulunan Hakan Çevikoğlu, şunları söyledi: “Tüketiciler, kendilerine sunulan kampanya ve teklifleri mutlaka karşılaştırarak değerlendirmeli. Alışveriş aşamasında ise hem ürünler hem de satıcılarla ilgili yorum ve değerlendirmeler dikkate alınmalı. Ödeme işlemlerini yaparken ödeme güvenliğiyle ilgili e-ticaret platformları ve ödeme kuruluşlarının uyarıları dikkatle değerlendirmeli. Tüketiciler mutlaka fiyat ve toplam maliyet kontrolü yapmalı.”

Haberin Devamı

DİJİTAL ÖDEMELER ARTTI

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara da tatlı ve çikolata dışında hediyelik eşya kategorisinde de önemli artış yaşandığını söyledi. Özkara, “Tüketiciler, özellikle kampanya ve indirimlerden faydalanarak alışverişlerini tamamlıyor. Uygun dijital ödeme yöntemlerinin yükselişi sayesinde hem tüketiciler hem de satıcılar her yerde ve her zaman çevrim içi ürün satın alma ve satma konusunda giderek daha rahat hale geliyor” diye konuştu.