E-ticarette fırsat çok
Türkiye, e-ticarette 5 yılda yüzde 23.7 büyüyerek bu alanda dünya ortalamasını ikiye katladı.
Buna rağmen potansiyelin halen gerisinde olunduğunu belirten Yaşar Üniversitesi Ekonomi Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Serpil Kahraman, “Ülkemizin e-ticaret hacmi 2023 yılında, bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 116 artarak 1.85 trilyon TL’ye ulaştı. Bu haliyle e-ticaret hacmi son yıllarda iki kart artarken, e-ticaret hacminin Gayrisafi Yurtiçi Hasıla (GSYİH) payı, 2023 yılında bir önceki yıla göre yaklaşık 3’te 1’lik artışla yüzde 6.8’e çıktı” dedi.
BEYAZ EŞYA LİDER
Kahraman, e-ticarette bazı sektörlerin öne çıktığını belirterek şu bilgileri verdi: “E-ticaret hacminde en büyük payı alan sektörler sırasıyla beyaz eşya, küçük ev aletleri, giyim, ayakkabı ve aksesuarlar ile gıda ve yemek sektörü oldu. İşlem hacminin 2024 yılında 3.4 trilyon TL’ye ulaşması bekleniyor. E-ticaret ödemelerinde yaklaşık yüzde 65 ile en büyük pay kredi kartına ait. 2023 yılında toplam kredi kartı sayısı, Bankalar Kart Merkezi (BKM) raporuna göre 117.7 milyon olarak kaydedilmişti.”
ŞUNLARA DİKKAT
Türkiye’de en fazla e-ticaret harcamasında bulunan yaş grubunun ise 25-36 olduğunu ifade eden Serpil Kahraman, e- ticaret hacminin artırılması için yapılabilecekleri şöyle sıraladı: “Müşteri destek süreci, arama motorları optimizasyonu, etkin kaynak yönetimi, 7/24 erişebilir olma, rekabetçi fiyat ve maliyet avantajları, müşteri odaklı pazarlama ile ödeme sistemlerindeki gelişmelerin takibi.”
- Valilik açıkladı: Tunceli’de eylem ve etkinlikler 10 gün süreyle yasaklandı
- Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu'ndan yenidoğan çetesi ile ilgili açıklama
- Çorluspor 1947 teknik direktörü Ersin Aka, silahlı saldırıda hayatını kaybetti
- Tunceli ve Ovacık Belediye başkanları görevden uzaklaştırıldı
- Meteoroloji son raporu açıkladı; Kar yağışları ve sağanaklar hayatı olumsuz etkileyecek! AKOM'dan İstanbul'a kar uyarısı geldi: Sıcaklıklar 12 derece birden düşecek