EkonomiEczacıbaşı’dan stratejik isim hamlesi

Eczacıbaşı’dan stratejik isim hamlesi

Paylaş
Eczacıbaşı’dan stratejik isim hamlesi

Bünyesinde Selpak, Solo, Uni Baby, Egos, Detan, Selin gibi markaları barındıran ‘Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri’, globalleşme ve sürdürülebilirlik stratejisi kapsamında isim değişikliğine gitti.

Şirket, 6 Ocak itibarıyla yoluna ‘Sanipak’ adıyla devam edecek. Sanipak, hijyen ve sağlık anlamındaki İngilizce ‘sanitary’ kelimesi ile Türkçe temiz anlamındaki ‘pak’ kelimesinin birleşiminden oluşuyor. Sanipak’ın yolculuğu, 1969’da İpek Kağıt’ın kurulması ve Türkiye’nin ilk markalı temizlik kağıtları fabrikasının faaliyete geçmesiyle başladı. Sanipak, Türkiye temizlik kağıtları pazar payını son iki yılda yüzde 22’den yüzde 27’ye çıkararak sektördeki yerini güçlendirdi.

Haberin Devamı

GLOBAL MARKA

Konuyla ilgili görüşlerini paylaşan Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, “Selpak ile Türkiye’nin ilk markalı temizlik kağıdı üretimini yaptık. Yıllar içinde kişisel hijyen konusunda gerek kategori yaratarak gerekse bulunduğu kategorileri geliştirerek zengin bir marka ve ürün portföyü oluşturduk. Şirketimizin adını, uluslararasılaşma yolculuğunu da destekleyen ve daha küresel bir isim olan Sanipak’a dönüştürdük. Değişen ve gelişen sürdürülebilirlik gündemine bütüncül bakış açımızı da yansıtan bu kararla, kuruluşumuzun adından ‘tüketim’ kelimesini çıkardık” dedi.

BÜYÜMEYE DEVAM EDECEK

Ürünlerinin her 10 evden 8’inde bulunduğuna işaret eden Sanipak CEO’su Bülent Kozlu da “Türkiye pazarındaki sürdürülebilir büyümemizi devam ettirirken, globalleşme stratejimiz kapsamında farklı coğrafyalarda marka yatırımları yapıyoruz. Ürün yenilikçiliğini sürdürülebilirlikle harmanlamayı, Türkiye ve Fas’taki modern fabrikalarımızdaki üretim ve istihdamımızla değer yaratmayı sürdüreceğiz. Ürünlerimizi kullanan müşterilerimizin ihtiyaçlarını öngörerek yaşamlarına değer katmak yine önceliğimiz olacak” diye konuştu.

Haberin Devamı

YÜZDE 96’SI GERİ KAZANIM

Sanipak 60’tan fazla ülkeye ihracat gerçekleştiriyor ve yüzde 40 pay ile Türkiye temizlik kağıtları ihracat lideri konumunda. Temizlik kağıtları ürün grubundaki tüm ambalajları geri dönüştürülebilir olan marka, tüm atıklarının yüzde 96’sını geri kazanıyor. En önemli üretim girdisi olan suyun etkin kullanımı için atık su geri kazanımı gibi süreçleri devreye alan şirket 2028’e kadar su yoğunluğunu yüzde 47 oranında düşürmeyi hedefliyor.