EkonomiEczane ve kuaförlere 'yeşil salon' eğitimi

Eczane ve kuaförlere 'yeşil salon' eğitimi

Paylaş
Eczane ve kuaförlere 'yeşil salon' eğitimi

Bilim, teknoloji ve insan odaklı sürdürülebilir uygulamaları hayata geçiren L’Oréal Türkiye, paydaşları olan eczaneler, güzellik merkezleri ile kuaförlerin bilinçlenmesi ve sürdürülebilir uygulamalar hayata geçirebilmesi için harekete geçti. ‘Gelecek İçin L’Oréal’ vizyonundaki gelişmeleri anlatan L’Oréal Türkiye Ülke Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen, paydaşlarının sürdürülebilirlik yolculuğunun bir parçası olmasını hedeflediklerini söyledi.

SOMUT ADIMLAR

Haberin Devamı

Gökçen’in verdiği bilgilere göre, “Gelecek için Eczaneler” programı ile eczanelerin sürdürülebilirlik konusunda somut aksiyonlar alması hedefleniyor. Türkiye’de 25 bin eczane bulunurken, şu ana kadar 500’den fazla eczane sürdürülebilirlik konusunda bilgilendirildi. 6 eczane de sertifika aldı.

SERTİFİKA VERİLECEK

Güzellik merkezlerinin ve kuaförlerin de sürdürülebilir bir şekilde çalışmasını hedefleyen marka, ‘Yeşil Salon’ projesi ile ilk etapta 17 salona ulaştı. Marka, kısa süre içerisinde 50 salonun eğitim sürecini tamamlayıp sertifika almasını amaçlıyor. Bu alanda hedef büyük. Türkiye’de yaklaşık 85 bin salon bulunuyor. 3 yılda 30 bin salona ulaşılması öngörülüyor.

112 HAVUZLUK TASARRUF

L’Oréal’in Gjosa ile geliştirdiği ve yüzde 69’a varan su tasarrufu sağlayan duş başlığı da paydaşların sürdürülebilirlik çalışmalarında öne çıkıyor. Türkiye’de şu anda 21 kuaförde test edilen ürün, dünyada 11 binden fazla kuaförde kullanıldı. Böylece 279 milyon litre (yaklaşık 112 olimpik yüzme havuzu) su tasarrufu ve 18 milyon kWh enerji tasarrufu sağlandı. Başlığın dünya çapında 200 binden fazla salona yayılması hedefleniyor

Haberin Devamı

PARFÜM ŞİŞELERİ YENİDEN DOLACAK

Tek kullanımlık atıkları azaltmak için refill (yeniden doldurulabilen) ürünlerinin sayısını gün geçtikçe artırdıklarını söyleyen Sinem Sandıkçı Gökçen, “Ürünlerin evde veya satış noktalarında yeniden doldurulmasına olanak tanınıyor. Satış noktalarına parfüm şelaleleri koyulacak. Globalde tüm ürün segmentlerimiz arasında refill satışların yüzde 10 seviyesine gelmesi hedefleniyor. Parfümde ise 2 yıl içinde yüzde 50’ye ulaşmak hedefleniyor” dedi.