Elektrikli 'ağır' abiler
Almanya’nın Hannover kentinde düzenlenen dünyanın en büyük uluslararası ticari araç ve yan sanayi fuarı ‘IAA Transportation 2022’ kapılarını açtı./ Murat Gülderen- HANNOVER
Odak noktasının ‘sürdürülebilirlik’ olduğu fuara, elektrikli araçlarıyla gövde gösterisi yapan Anadolu Isuzu, Ford Otosan, Temsa ve Karsan başta olmak üzere Türkiye genelinden 130’un üzerinde firma damga vurdu. İşte fuarda öne çıkan geleceğin ticarileri...
BIG.E
Anadolu Isuzu’nun Türkiye’de geliştirip ürettiği tam elektrikli aracı Big.e 3 farklı batarya ile 150 km menzile ulaşıyor. 1000 kg’a varan taşıma kapasitesinde tasarlanan araç, başlangıçta saatte 60 km ve 80 km maksimum hızlarda iki farklı versiyonda sunulacak. Bir cep telefonu gibi prizden hızlı şarj olabilen araç, 2024’ten itibaren satışa sunulacak.
SCANIA
Yüzde 100 elektrikli kamyonu, normalde 18 ton taşıma kapasitesine sahip olsa da araç 3 dingil ile 25-26 tona çıkabiliyor. Kamyon, 450 kw elektrik motoru ile 4 saatlik çalışma süresinde ortalama 80 km süratle 350 km’ye kadar menzile sahip. Araç ayrıca 45 dakikalık sürücü molasında yüzde 80’e varan şarj ile 300 km daha mesafe kazanabiliyor.
MERCEDES
2050 yılına kadar karbon nötr taşımacılığı hedefleyen markanın yeni elektirikli kamyonu Mercedes-Benz eActros LongHaul’un bataryaları yaklaşık 1 megavat gücündeki şarj istasyonunda 30 dakikadan kısa sürede yüzde 80’e kadar şarj edilebiliyor. Marka ayrıca fuarda hidrojen bazlı GenH2 kamyonunun ön gösterimini de yaptı.
TEMSA
Temsa’nın beşinci elektrikli araç modeli olan LD SB E, 63 kişilik yolcu kapasitesinde tasarlandı. 210, 280 ve 350 kWh olmak üzere 3 farklı batarya seçeneği sunan aracın menzili de 350 kilometreye kadar ulaşabiliyor. Yaklaşık 2 saatlik sürede tam şarj kapasitesine ulaşan araçta yer alan dijital gösterge paneli sayesinde sürüşle ilgili tüm bilgiler de takip edilebiliyor.
FORD OTOSAN
Şirket, E-Transit ve E-Transit Custom’ın ardından, yüzde 100 elektrikli kamyonunu tanıttı. Fuar konukları aynı zamanda ‘uzaktan araç kontrol’ teknolojisi ile 2.000 km uzakta oldukları Eskişehir’deki F-MAX’i kullanma deneyimi yaşadılar.
Fuarda ayrıca Iveco’nun Nikola işbirliği ile birlikte geliştirdiği hidrojen yakıt hücreli kamyonu, Volvo’nun elektrikli TIR’ları, Hanvan elektrikli çimento mikserleri, sürdürülebilir yakıtlı yeni nesil askeri araçlar da tanıtıldı.