Elektrikli otomobilde rekor beklenti... 'Tüketiciler daha kolay ikna olur'
Elektrikli otomobil satışları her geçen gün artarken Türkiye’de de satışlar bir önceki yıllara göre katlandı. TOGG ile birlikte elektrikli araçlara ülkemizde de tercih edilmeye başlandı. Zamanla birlikte elektrikli araçları trafikte daha çok görür olduk. Otomotiv Yazarı Levent Köprülü, Türkiye’de elektrikli otomobilin geleceğine yönelik piyasa değerlendirmesinde bulundu.
İpek ALEMDAR GÖDE / ipek.alemdar@posta.com.tr – Yollarda, satılık araç sitelerinde, şirketlerin filolarında ve araç kiralama şirketlerinde elektrikli otomobil seçenekleri her geçen dakika artıyor. Elektrikli otomobiller deneyimlendikçe tercih edilme oranları da yükseliyor. Otomotiv yazarı Levent Köprülü, Türkiye’deki elektrikli otomotiv piyasasını değerlendirdi.
ELEKTRİKLİ OTOMOBİL SATIŞLARI YÜKSELİŞTE
Zamanla elektrikli otomobil satışlarının bir önceki yıla göre hızla yükseldiğini iade eden Köprülü, “Özellikle son 2 yılda elektrikli araç satışlarında Türkiye’de de önemli bir artış var. Geçen yılda yapılan satış bu yılın ilk dönemlerinde yapıldı hatta devamı da gelerek bu rakam iyice yükseldi. Bunun en büyük etkilerinden biri de elektrikli araçlar için yapılan olumlu yorumlar oldu. Bunun dışında üst segment olarak Türkiye’de satışa sunulan elektrikli araçlar da bu satışların artmasında bir etken oldu. Hatta bazı paylaşım şirketleri filolarına elektrikli araçlar katmaya başladı. Bunlarla birlikte elektrikli araç satışlarında başlayan kıpırdanma TOGG’un üretilip satışa başlanması ile iyice yükseldi. Şu anda toplam satışı çok fazla olmayabilir ancak yakın zamanda teslimatların da artması ve planlanan bir şekilde ilerlemesi ile birlikte Türkiye’de bu yıl tamamen elektrikli otomobil satışlarında bir rekor gelebilir” dedi.
FARKLI SINIFLARDA ARAÇ BULABİLMEK MÜMKÜN
Türkiye’de sadece lüks sınıf elektrikli otomobillerin değil orta sınıf elektrikli otomobillerin de satıldığının altını çizen Köprülü, “Yine TOGG’un üretim ve teslimatlarına bağlı olarak önümüzdeki yıllarda da rekorların tazeleneceğini düşünüyorum. Bununla beraber mevcut markaların da elektrikli araçları Türkiye’de satışa sunulmaya başlandı. Hatta sadece lüks değil orta sınıf araçların da elektrikli olanları ülkemize gelmeye başladı. Bunlarla beraber sayının katlanacağını düşünüyorum” şeklinde konuştu.
ŞARJ İSTASYONLARININ SAYISI ARTMALI
Elektrikli araç satışlarının şarj istasyonlarının yaygınlaşması ile daha çok talep edileceğini belirten Köprülü, “Araç satışlarının artmasında en önemli etkenlerden biri de elektrikli araç şarj istasyonlarının yaygınlığıdır. Şu anda Türkiye’de şarj istasyonlarının yoğunluğu ülkemizin batısında ve Ege, Akdeniz gibi bölgelerde. Diğer bölgelerde araç şarj istasyonları çok fazla yaygın değil. Bu istasyonların da önemli ölçüde yaygınlaşması gerekiyor” ifadelerini kullandı.
KİRALIK ELEKTRİKLİ ARAÇ TERCİHİ
Elektrikli araçların kiralık araç firmalarında henüz yaygın olmadığını ifade eden Köprülü, “Şu anda elektrikli araç sayıları filolarda görülmeye başlasa da yeteri kadar fazla değil. Yani araç kiralama şirketlerinin tamamen elektrikli araca yönlendiğini söylememiz pek mümkün değil. Ama özellikle yazlık yerlerde otomobil sınıfına girmeyen ve sürati çok fazla olmayan mikro elektrikli araçlar var. Onun dışında elektrikli araç kiralamaları satışlar kadar yaygın değil
Elektrikli araçlarla ilgili konuşulan ve merak edilen gerçekler var. Kişiler bu unsurları denemek istiyorlar. Bu nedenle kiralık elektrikli araçlara yönelim söz konusu. Tabi bunlara zaman tanımak gerekiyor zamanla artacaktır sayılar. İlk şart yine şarj noktalarının sayısının artmasıdır” dedi.
TÜKETİCİLERİ DAHA FAZLA İKNA EDER
Elektrikli araç fiyatlarının uygunlaşması ile tüketicilerin daha fazla tercih edebileceğini söyleyen Köprülü, “Hala insanlarda elektrikli araçların benzinli araçlara oranla ekonomik olmadığı düşüncesi var. Belli bir noktaya kadar benzinli ve mazotlu araçlar daha ucuz noktaya gelebilir ancak hızlı şarj ile ya da evinizde şarj edebilmeniz sizi benzinli ve mazotlu araçlara göre kara geçirecektir. Elektrikli otomobillerin kullanım zevki ve çevrecilik için çıkarıldığını üretildiğini de unutmamak gerekiyor. Tabi bir de fiyatlarının biraz ucuzlaması gerekiyor. Bu durum yaygınlaşarak tüketicilerin daha fazla ikna olmasına olanak sağlar” ifadelerini kullandı.
KULLANDIKÇA DENEYİM ARTACAK
TOGG’un yerli olmasının ilgiyi daha da arttırdığını belirten Köprülü, “Elektrikli araç baktığınız zaman benzinli bir aracın dörtte bir fiyatına depoyu doldurmuyor. Dolayısıyla daha fazla tercih edilebilmesi için insanlara sebep noktası vermek gerekiyor. Özendirici unsurun oluşması gerekiyor. TOGG’da bu özendirici unsur milli bir marka olmasından kaynaklı gelişti. Daha yeni yeni piyasa girdiği için elektrikli araçlar insanlar elektrikli araç kullanmasını pek bilmiyorlar. Yavaş yavaş kullandıkça deneyimledikçe öğrenmeye başladık. Dolayısıyla insanlar elektrikli araçları kullandıkça sevecekler ya da nefret edecekler. Deneyimledikçe insanlarla araçlar arasındaki ilişki de sıkılaşacaktır” şeklinde konuştu.
- Restoran yangınında 1 kişi öldü, 17 kişi yaralandı
- Zorunlu karşılıklarda değişiklik kararları Resmi Gazete’de
- Meclis'te kabul edildi! Yetkisiz çakar kullanımında cezalar artıyor
- HÜRJET'in ikinci prototipi, gökyüzüyle buluştu
- Dışişleri Bakanı Hakan Fidan: UCM’nin kararı adaletin tecellisi bakımından umut vericidir