Evde katma değer öne çıktı! Yenileme pazarı 20 kat büyüyecek
Konut fiyatlarındaki yükseliş sonrası ev almak zorlaşınca, mevcut evlerin yenilenmesi ön plana çıktı.
MELTEM KARA
Özellikle pandemi sonrasında evde geçirilen zaman artınca, yenileme trendi de büyüdü. Mobilya ve mimari donanımlar alanında yenilikçi ürünler sunan Häfele’nin Türkiye ve Bölge Ülkeler İcra Kurulu Başkanı Hilmi Uytun, yenileme pazarının büyük bir ivme kazandığını belirterek, önümüzdeki 1 buçuk yılda yenileme pazarının 20 kat büyüyeceğini öngördüklerini söyledi.
NE OLSA SATILIR DÖNEMİ BİTTİ
Sıfır konut pazarında ise durağan bir dönemden geçildiğini belirten Uytun, şunları söyledi: “Konuta talep var ama vatandaş ulaşım sorunu yaşıyor. Azalan talep karşılığında, tercih edilmek tüm müteahhit şirketlerin ortak konusu haline geldi. Diğer yandan ‘ne olsa satılır’ döneminin bitmesiyle konutun içindeki katma değer daha da önemli hale geldi. Hafele olarak konutta yaşam alanlarının değerini artıran ve özellikle kadın tercihlerine odaklı Hafele Concept ile biz buna hazırız.”
RENK VE STİL BÜTÜNLÜĞÜ
Konut sektörü için özel geliştirilen Häfele Concept’in yeni eklenen ankastre ürünler ve vitrifiye ürünler ile Häfele Concept 2.0 aşamasına geçtiğini anlatan Uytun, şöyle konuştu: “Üç farklı kategoride yer alan mobilya ve kapı donanımları, vitrifiye ürünleri ile beyaz eşya ve ankastre ürünlerini aynı çatı altında sunan tek marka olduk. Bu ürünleri de renk ve stil bütünlüğü içinde verebildiğimiz için konutun tercih sebebi oluyoruz. Örnek daireyi gezen alıcı, bizim sunduğumuz detayları görerek karar veriyor. Ev aldıran dokunuşlar yapıyoruz ve bunun maliyeti evin satış değerinin yüzde 1’i kadar.”
120 YENİ MAĞAZA
Häfele’nin 150 binin üzerinde ürün çeşidine sahip olduğunu belirten Uytun, “Yıl sonuna kadar tüm ürünlerini son kullanıcıyla buluşturacağı 120 yeni mağazada olmayı hedefliyoruz. Yer almadığımız illerde 15’e yakın ek bayi anlaşması yapacağız” diye konuştu.