Fahiş fiyat fırsatçılarını çekinmeden şikayet edin
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, yeni yılın ilk Kabine Toplantısı’ndan sonra ürünlerinde fahiş fiyat artışı uygulayan işletmelere tepki göstermiş, mücadele noktasında vatandaşlara ‘boykot’ çağrısında bulunmuştu.
Gazete haberi
Konuyla ilgili konuşan Ticaret Bakanı Ömer Bolat da, fahiş fiyat ile ilgili şikayetlerin titizlikle incelendiğini ve denetimlerin 81 ilde yoğun bir şekilde sürdüğünü belirterek, “Bu konuda fırsatçılara, stokçulara, tamahkarlığa, karaborsa zihniyetine izin vermeyeceğiz” dedi. Fahiş fiyat uygulayan işletmeleri dört farklı yolla şikayet etmek mümkün.
DÖRT FARKLI YOLLA İLETİLEBİLİR
1 ALO 175 HATTI: Vatandaşlar, bu numarayı arayarak ürün veya hizmetin adını, markasını, modelini, alışveriş tarihi ve yerini, ayrıca fahiş fiyat, ayıplı mal ya da hizmet eksikliği gibi sorunları detaylı şekilde belirtebiliyor.
2 E-DEVLET: Vatandaşlar e-Devlet’teki arama motoruna ‘Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirimi’ yazarak, karşılarına çıkan sayfadaki ‘yeni şikayet bildirimi’ butonuna tıklayıp karşılarına çıkan formu doldurarak başvurularını iletebiliyor.
3 TİCARET MÜDÜRLÜĞÜ: Tüketiciler, fahiş fiyat artışlarına yönelik şikayetlerini bulundukları illerdeki ticaret müdürlüklerine gidip bizzat başvuru yaparak gerçekleştirebiliyor. Bunun yanı sıra Haksız Fiyat Artışı Şikayet Sistemi (HFA) mobil uygulaması üzerinden şikayetler oluşturulabiliyor.
4 CİMER: Vatandaşlar ayrıca Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) aracılığıyla da şikayette bulunabiliyor.
- Edirne'de 'Gece Kartalları', devriyelerine Emniyet Müdürü ile birlikte başladı
- Bu da oldu! Adres sorduğu kişiyi "Ne demek adresi bilmiyorsun" deyip vurdu
- İstanbul'da yazdan kalma günler! Güneşi görenler soluğu dışarıda aldı
- Cumhurbaşkanı Erdoğan, Aliyev ile görüştü! İşte masadaki konular
- Ünlü yazar Selim İleri hayatını kaybetti