EkonomiFenomen tavsiyeleri satışları artırıyor

Fenomen tavsiyeleri satışları artırıyor

Paylaş
Fenomen tavsiyeleri satışları artırıyor

Uluslararası danışmanlık, denetim ve vergi hizmetleri şirketi EY (Ernst & Young), ‘Geleceğin Tüketicisi Endeksi’ sonuçlarını açıkladı.

30 ülkede 23 binden fazla kişiyle yapılan ankete göre, tüketicilerin yüzde 67’si, bir sosyal medya fenomeninin tavsiyesi üzerine en az bir ürün satın alıyor. Katılımcıların yüzde 57’si satın alma kararı verirken tavsiye almak için çevrim içi ortamlardan faydalanıyor. Tüketicilerin yüzde 61’i ise veri paylaşırken kimlik hırsızlığından endişe duyuyor.

Haberin Devamı

ÖZGÜNLÜĞE DİKKAT

Raporda öne çıkan diğer başlıklar şöyle:

* Tüketiciler, içerik üreticilerini içeriğin kalitesi ve özgünlüğü için takip ediyor.
* Bir içerik üreticisini takip eden katılımcıların yüzde 49’u bu kişilerin paylaşımlarını değerli buldukları içerikler ürettikleri için takip ediyor.
* Tüketiciler, tarafsız ürün incelemeleri bulabilecekleri ve satın alabilecekleri yeni dijital kanallar arıyor.
* Katılımcıların yüzde 44’ü içerikleri eğlenceli buldukları için bu kişileri listelerine ekliyor.
* Yüzde 25’lik kesim bir içerik üreticisini ünlü olduğu için takip ediyor.
* Ünlüler yerine niş uzmanlarının ve mikro içerik üreticilerinin tercihlerine daha çok güveniliyor.
* Katılımcıların yüzde 46’sı bir markadan aldığı indirimi kullanıyor.
* Tercih edilen sadakat programı avantajları arasında ücretsiz kargo (yüzde 67) ve belirli ürünleri mağazada daha düşük fiyat alma (yüzde 49) imkanı yer alıyor.

Haberin Devamı

GÜVEN KRİTİK ÖNEMDE

EY Türkiye Şirket Ortağı, Tüketici Ürünleri ve Perakende Sektör Lideri Kaan Birdal markaların, içerik üreticilerini seçerken marka itibarını korumak için titiz bir performans takibi yapılması gerektiğini söyledi. Birdal, “Markalar, ayrıntılı satın alma verilerini geniş davranışsal bilgilerle birleştirerek, hedefleme ve segmentasyonu en iyi hale getirebilir ve doğru tüketiciye ulaşmada öne çıkabilir. Bu fırsatları değerlendiren markaların aynı zamanda tüketicilerle güven oluşturmaları da oldukça önemli” diye konuştu.