Girişimcilere özel 'akademik' taktikler
YouTuber ya da Influencer olmak veya markasını dünyaya tanıtmak isteyen girişimcilere özel Hypers Academy adlı bir platform kuran Tolga Akış, sosyal medyada büyümek isteyen girişimcilere işin püf noktalarını anlattı.
MURAT GÜLDEREN
Günümüz dünyasında yeni medyayı daha iyi anlamak, trendleri yakalamak, sürdürülebilir içerikler üretebilmek, iyi etkileşim almak, sosyal medya kanallarında doğru strateji planları ortaya koymak, ayakta kalmanın ve dünyaya açılmanın ana prensibi haline geldi. Tam da bu ihtiyaçtan yola çıkarak alanında uzman 35 kişilik bir ekiple Hypers Academy adlı özel bir platform kuran Tolga Akış, her şeyden önce girişimcilere ve KOBİ’lere algoritma bazlı düşünme yetenekleri (sorun tanımlama, karmaşık sorunları yönetilebilir adımlara bölme, mantık geliştirme, veri yönetimi ve doğru hedef kitle) kazandırdıklarına dikkat çekti.
İLGI ALANLARINA DIKKAT EDIN
Şu an video içeriklerinin, YouTube, TikTok, Instagram ve diğer platformlarda giderek daha fazla popüler hale geldiğini ifade eden Akış, şu noktalara dikkat çekti: “Kısa dikey format videolar, canlı yayınlar ve eğlenceli içerikler izleyici kitlesinin ilgisini çekiyor. Burada video formatları trendlere göre değişse de tabiki içerik kalitesi işin temelini oluşturuyor. İçerik üreticisi olarak, hedef kitlenin ilgi alanlarına ve ihtiyaçlarına dikkat etmek gerek. Trendlere ayak uydurmanın yanı sıra, kendi özgün içerik tarzınızı da korumalısınız.” Akış, sosyal medyada büyümek isteyen girişimcilere şu tavsiyelerde bulundu:
TAKIPÇİ YERİNE ETKİLEŞİME ODAKLANIN
Kendi perspektifinizi ve kişisel deneyimlerinizi içeren içerikler üretmeye çalışın.
Hedef kitlenizin kim olduğunu, onların ilgi alanlarını ve ihtiyaçlarını anlamadan içerik üretmeyin.
Trendleri takip etmek ve güncel olmak görünürlüğü her zaman arttırır.
Sadece takipçi sayısına odaklanmak, kitlenizle gerçek bir bağ oluşturmadan büyümeniz demektir.
Takipçi sayısı yerine, etkileşim oranlarınıza, sadık takipçilerinize ve içeriğinizin kalitesine odaklanın.
İçerik stratejinizin performansını düzenli olarak izlememek, hataları düzeltme ve stratejiyi iyileştirme fırsatlarını kaçırmanıza neden olur.
Analiz ve istatistiklerle içerik performansınızı takip edin.
24 SAAT CANLI DESTEK İMKANI
Akademide online ağırlıklı eğitimler sonucu teoride öğretilenlerin daha sonra atölye çalışmalarıyla pekiştirildiğini belirten Tolga Akış, “Platformun en büyük özelliği 7/24 canlı desteğin olması. Burada, sürdürülebilir içerikle birlikte satış odaklı sosyal medya kullanımı, medya algoritmaları, temel video eğitimleri, kamera arkası ve prodüksiyon süreçleri eğitimleri verilerek girişimcilere teknik ve saha becerileri kazandırıyoruz. Mezun olduktan sonra da katılımcılarımızın gelişimlerini takip ediyoruz. Gelen işbirliği fırsatlarını micro influencer topluluğumuzdaki mezunlarımızla eşleştiriyoruz ve çalışma alanları yaratıyoruz” diye konuştu.
SİBER SİGORTANIN 4 KRİTİK FAYDASI
Siber saldırganların durmaksızın yeni hedefler aradığı günümüz dünyasında, siber sorumluluk sigortası kritik önem taşıyor. IBM verilerine göre, bir veri ihlalinin küresel ortalama maliyeti 4.45 milyon dolara ulaştı. Bütünleşik siber güvenlik alanında faaliyet gösteren WatchGuard, siber sigortanın sağladığı 4 önemli faydayı anlattı.
1-İtibar yönetimi: Bir siber saldırı, şirketin itibarına zarar verebileceği gibi müşteri güveni ve yeni iş fırsatları üzerinde de olumsuz etki oluşturuyor. Siber sigorta poliçeleri itibar yönetimi hizmetlerini de içeriyor.
2-Yasal destek: Bu destek hizmeti, işletmelerin veri ihlali bildirim gereklilikleri gibi düzenleyici yükümlülükleri anlamalarına ve diğer yasal sorunlara yanıt vermek için etkili bir strateji geliştirilmesine yardımcı oluyor.
3-İş sürekliliği desteği: Birçok poliçe, güvenlik ihlali durumunda iş sürekliliği için bir plan geliştirme konusunda destek sunuyor. Bu, veri kurtarma için yedekleme sistemlerine geçmenin yanı sıra veri ve sistemleri geri yüklemeyi sağlıyor.
4-Adli soruşturma: Bu tür bir poliçe, güvenlik ihlalinden etkilenen üçüncü taraflara ödenecek tazminatın yanı sıra yasal masrafları ve olayı araştırmak için uzman tutma masraflarını karşılayabiliyor.