EkonomiHaberleşmede yaşanan sorunun perde arkası

Haberleşmede yaşanan sorunun perde arkası

Paylaş
Haberleşmede yaşanan sorunun perde arkası

Kahramanmaraş merkezli 10 ili etkileyen büyük deprem felaketiyle beraber mobil operatörlerin hizmetlerinde ilk günlerde büyük aksaklıklar yaşandı. Telefonlar çalışmadı, internet çekmedi.

Bu durum arama kurtarma faaliyetlerini de etkiledi. Asrın felaketinde yaşanan iletişim sorununda, yıkılan binaların üzerindeki baz istasyonlarının işlevsiz kalması, şehir dışında kalan ve yıkılmayan kuleleri besleyen jeneratörlerin ise sadece 3-4 saat güç üretebilmesi gibi faktörler etkili oldu. Bölgeye hemen mobil baz istasyonları gönderilse de ihtiyaçların istenen sürede karşılanmadığı görüldü. Peki bu süreçte neler yaşandı? “Kamuoyunun eleştirilerini anlıyorum, hak veriyorum” diyen Vodafone Üst Yöneticisi (CEO) Engin Aksoy, ilk dakikalardan itibaren bölgede yaşanan krizin detaylarını POSTA’ya anlattı:

Haberin Devamı

8 BİN 900 BAZ İSTASYONU

Acımızın büyüklüğünü tarif etmemiz mümkün değil. Yüzyılın en büyük felaketlerinden birini yaşıyoruz. Bu zor günlerde elbette en temel ihtiyaçlardan biri de iletişim. Deprem haberini alır almaz harekete geçtik ve tüm kaynaklarımızı seferber ettik. Saat 04.20’de depremi haber aldım, saat 05.00’da operasyonun başındaydım. İlk günden itibaren deprem protokolü gereği bölgeye 450’den fazla personel sevk ettik. Afet bölgesinde yaklaşık 3.7 milyon müşterimiz var. Depremlerden etkilenen 10 ilde toplam 3 bin 50 baz istasyonumuz bulunuyor (üç operatörün baz istasyonu sayısı 8 bin 900). Bu istasyonların yüzde 25’i Hatay, Kahramanmaraş ve Adıyaman’da yer alıyor.

Haberleşmede yaşanan sorunun perde arkası

BİNALARIN ÜZERİNDEYDİ

Haberin Devamı

İki tür baz istasyonu var. 1-Kule baz istasyonları ve 2-bina üstü baz istasyonları. Kule istasyonlara bir şey olmadı. Ancak binlerce bina yıkıldığı için özellikle merkezdeki baz istasyonları hasar aldı ve devre dışı kaldı. Baz istasyonları ihtiyacı karşılamak için binaların üzerine yapıldı. Bu binalar da imar izni alan binalardı. Bu istasyonlar için kamu otoritelerinden ruhsat alınıyor. İstasyonların tamamının çalışması için elektriğe ihtiyacı var. Afet bölgesinde ilk andan itibaren elektrik verilebilen baz istasyonlarımızda hizmet verebiliyoruz. Elektrik kesintileri sebebiyle şebekeden beslenemeyen baz istasyonlarımızın çalışabilmesi için ilave 1080 jeneratör gönderdik. Jeneratörlerin çalışabilmesi için yakıt gerekiyor. Jeneratörlerin dayanma süresi 3-4 saat. Her 3-4 saatte bir, yetkili bir kişinin gidip yakıt doldurması gerekiyor. Ne yazık ki, ilk günlerde tedarik zincirindeki aksaklıklar sebebiyle (yolların kapalı olması, güvenlik gibi) bu yakıtın temin edilmesi ve bölgeye ulaştırılmasında çeşitli zorluklar yaşandı.

ŞUBAT FATURALARI SİLİNECEK

İlk günden itibaren deprem bölgesindeki abonelere ek internet paketi tanımladık. Hatlar, borç ya da herhangi bir sebeple kısıtlanmıyor. Geçmişte kısıtlanan hatlar da açıldı. Ayrıca diğer operatörlerle şubat ayı faturalarını silme konusunda ortak karar aldık.

Haberin Devamı

240 MOBİL İSTASYON BÖLGEDE

Yıkılan binalar üzerindeki baz istasyonları işlevsiz kalınca bunun yerini doldurmak için mobil baz istasyonları sevk ettik. İlk günden itibaren ülke genelinde tüm mobil baz istasyonlarımızı afet bölgesine sevk ettik (üç operatörün bölgede 240 mobil baz istasyonu bulunuyor). Baz istasyonları onarım çalışmasını tüm hızıyla devam ettiriyoruz. Şimdiye kadar deprem sebebiyle kullanılamaz hale gelen sahalarımızdan 704’ünü çalışır hale getirdik. 13 Şubat itibarıyla OHAL bölgesindeki istasyonlarımızın yüzde 94’ü hizmet verir durumda. Diyarbakır gibi bazı illerde ilk gün yüzde 90 üzeri hizmet verdik.