Hane başına yıllık şeker tüketimi 2.5 kilo

Türkiye’de sakız, şeker, çikolata ve bisküvi kategorilerinin pazar büyüklüğü 103 milyar TL olurken, en çok seker bayramlarda tüketiliyor.
Gazete Haberi
GÜNEY DOĞU BÖLGESİ BİRİNCİ
Türkiye’de hane başı yıllık bayram şekeri tüketimi 2.5 kiloya ulaşıyor. Türkiye’de toplam bayram şekeri tüketimi ise 24-26 bin tonu buluyor. Bayramlık şeker tüketiminde 3.42 kilo ile Güney Doğu Anadolu Bölgesi ilk sırada yer alırken, onu 2.76 kiloyla Karadeniz bölgesi ve 2.58 kiloyla Orta Anadolu Bölgesi takip ediyor.
SEKTÖRDEN DAHA HIZLI
Kent, Jelibon, Falım, Milka, Toblerone, Oreo gibi birçok markayı bünyesinde barındıran Mondelez International Türkiye ise büyüklüğü 7.7 milyar TL olan sakız ve 11.8 milyar TL olan şeker kategorilerinde pazarın en önemli oyuncularından. Şirket ayrıca, Türkiye’deki 2.5 milyar TL’lik hediyelik ve ikramlık bayram şekeri pazar payının yarısını tek başına oluşturuyor. Sakız kategorisinde yüzde 55.3 ve ferahlatıcı şekerde yüzde 43.8’lik pazar payı olan markanın bu yıl ki hedefi ise sektörden daha fazla ve hızlı büyümek.
3 AYDA 10 BİN TONLUK
Son 8 yıl içinde Mondelez Türkiye’ye 570 milyon TL’lik bir yatırım yapıldığını anlatan Mondelez International Türkiye ve Avrasya Ülke Müdürü Mehmet Karamollaoğlu, “Bu yatırımlarla Gebze fabrikasında sakız ve şeker hatları genişletildi, tatlandırıcı hattı kuruldu ve en son yapılan 54 milyon dolarlık yatırımla da ihracatı önemli ölçüde artıracak şeker hatları eklendi. Türkiye’nin ilk 500 ihracatçısı içerisinde yer alan markamız, 2025 yılının ilk üç ayında, 3 kıtada, 9 ülkeye toplamda 10 bin tonluk sakız ve şekerleme ihracatını gerçekleştirdi” dedi.
GEBZE’DEN ABD’YE İHRACAT
Orta Asya ve Kafkaslar’dan 10 ülkenin Mondelez International Türkiye’ye bağlanmasıyla Türkiye’nin, Avrupa’nın bir hub’ı haline geldiğini belirten Karamollaoğlu, “Üretim tesislerinde üretilen ürünler 50’nin üzerinde ülkeye ihraç ediliyor. Fabrikada üretilen şekerin yüzde 40’ı ABD’ye ihraç ediliyor” dedi. Bayram dönemlerinin kendileri için ayrı bir yeri olduğunu belirten Karamollaoğlu, “Şeker kategorisi, şirketin toplam net hasılatının yüzde 30’unu oluşturuyor ve bayram için yapılan hediyelik ve ikramlık şeker satışı, tüm yıl boyunca gerçekleştirilen şeker satışından yüzde 30 daha fazla” diye ekledi.
İletişim Başkanlığı'ndan Reform Enstitüsü Direktörü Çalışkan'ın ifadesine yalanlama
'RTÜK'ün talimatıyla televizyonlardaki tüm canlı yayınlar kesildi' iddiasına yalanlama
YSK’dan 'CHP kurultayının iptal edildiği' iddiaları sonrası açıklama
DMM: 'Polis, göstericilere portakal gazı ile müdahale ediyor' iddiası yalandır
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya duyurdu: Eylemlerde 323 şüpheli gözaltına alındı